SokkeLaila Skrevet 8. juni 2008 #1 Skrevet 8. juni 2008 Har fått låne et bilsete av en bekjent. Bilsetet er helt ubrukt -fordi hun heller ikke klarte å sette det riktig i bilen *knis*, så hun kjøpte et annet sete like så godt.. Det er et Maci Cosi-sete 9-25 kg med isofix og hele pakka og jeg klør meg i hodet og fatter ikke noenting..! ..og hun jeg har lånt stolen av har ikke lagt ved noen bruksanvisning, heller.. Bare for å være på den sikre siden, liksom..! Lurer på om det er mulig å bare dukke opp på en babyutstyrsbutikk for å få hjelp -eller vet dere om sider på nett hvor det foreligger en tyyydelig (viktig! ) forklaring på hvordan jeg i huleste skal få dette setet til å stå i bilen..?! Frøkna er 9 kilo nå og det lille babysetet begynner å bli i det minste laget i rekordfart..
Gjest Skrevet 8. juni 2008 #2 Skrevet 8. juni 2008 Gå inn på hjemmesiden deres og se om det ligger en bruksanvisning der som du kan printe ut. Jeg har HTS-sete til lillegutt og vi klarte å rote vekk bruksanvisningen. Et kjapt google søk senere, så var den printet ut=)
SokkeLaila Skrevet 8. juni 2008 Forfatter #3 Skrevet 8. juni 2008 Takk for svar -og du skal vite jeg har prøvd finne det på hjemmesiden deres..! Der står det bare 'se så lett det er' og så peker de på et par punkter på stolen og så skal det visst være gjort på 1-2-3.. Hvilket det sikkert også er.. flaut nok..!
lillesøster skal bli storesøster Skrevet 8. juni 2008 #4 Skrevet 8. juni 2008 men har dere isofix i bilen da?
Gjest Skrevet 8. juni 2008 #5 Skrevet 8. juni 2008 Hehe, er det mulig? De burde vært så grei at de hadde lagt ut en detaljert beskrivelse, gjerne med tegninger. Litt sånn IKEA, på en måte;-)
Gjest Skrevet 8. juni 2008 #6 Skrevet 8. juni 2008 Jeg har ikke et sånt sete, men jeg har et isofix sete 15-36 kg og jeg lurte lenge på det før jeg fant ut at man kan stikke hånden "nedi" nelve sittedelen på setet og der er det et dlags håndtak som man må dra i for at det skal sprette ut de to dingsene man bruker for å klikke bilstolen fast i isofixs festene i bilen. Er de to dingsene fremme på den bilstolen du har? Er nesten som to kroker på en måte. Om de ikke er fremme må du finne mekanismen som får dem frem, da er det enkelt å feste setet. Lykke til!
SokkeLaila Skrevet 8. juni 2008 Forfatter #7 Skrevet 8. juni 2008 Takker for svar! Gjett om jeg fant en FILM på hjemmesiden deres nå, da! ..det tok sin tid for det er masse duppeditter som skal stemme, men nå tror jeg kaaanskje vi skal få det til! Jeg løper hit igjen dersom jeg er sur og ikke skjønner noe som helst! Ikke lett å vite alt når til og med produsenten foreslår å bruke BEINA for å feste selene, vel! Hihi! ..dette blir en utfordring! Takk til Olgamor som fikk meg til å gå inn på hjemmesiden nok en gang -selv om jeg hadde gitt opp..! (Filmen lå jo rett foran nesa mi også, da..) Nå SKAL det bli nytt bilsete, assa!! Takker for lykkeønskning -her må man visst være blekksprut for å innstallere bilsete!
SokkeLaila Skrevet 8. juni 2008 Forfatter #8 Skrevet 8. juni 2008 ..ok.. som lovet; I'm back and I'm sur! Sitronsur!! Vi har jo ikke Isofix i bilen, vi da! ..jeg har stått med hodet begravd ned i baksetet og det eneste jeg fant var et gammelt kronestykke.. Aaaargh! Ikke noe Isofix så langt øyet kan se.. Så da er spørsmålet; er det overhodet mulig i det hele tatt å bruke et bilsete med Isofix på en bil som ikke har dette..? Eller må jeg nå ut og kjøpe et nytt sete?! ..og jeg som var så glad for at jeg fikk låne et flunka nytt et også, da..
Gjest Skrevet 8. juni 2008 #9 Skrevet 8. juni 2008 Er det maxi cosi priorifix du har?? Det kan brukes både med og uten isofix ihvertfall!:-) beste er jo isofix festa bilstoler, men seler er vel så bra altså! bare pass på å få festene tilbake inn under stolen så de ikke stiker utover og lager hull i seteryggen din
SokkeLaila Skrevet 8. juni 2008 Forfatter #10 Skrevet 8. juni 2008 Takktakktakktakk!! Da prøver jeg med nytt mot! ..vet ikke helt åssen sete jeg har, jeg.. Finner ikke noe annet på stolen enn Maxi Cosi 9-25 kg Semi ett-eller-annet..
Meg og mini med ny spire :) Skrevet 8. juni 2008 #11 Skrevet 8. juni 2008 eh, jeg ville tatt en tur ut til en butikk som selger dette setet i morgen og finne utav dette.. syns det er unødvendig å gamble på å finne "rette" måten å feste bilstolen på. det finnes ofte mange måter man KAN feste det på, men kun en som er rett.. og den rette er den eneste sikre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå