Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen min fikk utslett på den ene armen, dette begynte på fredags kveld. Var der fortsatt i hele går. I dag morges våknet han med masse prikker i ansiktet. Nå har det spredd seg til den andre armen, begge ben, rygg og mage. Det er ikke væske i prikkene (enda).

Prikkene han har på den ene armen er skikkelt tørt. Det er ikke varmeutslett. Det har gått vannkopper i bhg hans.

Hvor lang tid ca. tar vannkopper ? Litt kjedelig for han hvis det er det, for det er turer og avslutninger i bhg til uka.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hmm høres rart ut med vannkopper da det startet på armen, de starter på ryggen, magen ansiktet, min sønn fikk vannkopper på onsdag, det startet i nakken.

Men de fikk raskt væske inni blemmene, derfor så man lett at det var vannkopper, bare studer han å se etter væske.

Skrevet

Hmmm, hva kan det være da, tro ? Han har det over hele kroppen nå, men er kun noen få i ansiktet som ser ut som har begynt å fylle seg med væske.

Hadde vært kjekt å vite om det er noe som smitter, får se det litt an...

Skrevet

Tviler, vannkopper kommer fort(!!!) og det er sjeldent tvil om hva det er. Det pleier også å begynne på magen/ryggen og spre seg derifra. Kanskje varmeutseltt?

Skrevet

Nei, tror ikke det er varmeutslett. Vi har vært inne i hele går og i dag og det er ikke så varmt inne hos oss nå. Dessuten begynner de i ansiktet å se ut som blemmer. Ser nesten ut som kviser som er fylt opp men ikke blitt gule enda. Hele kroppen hans er ruglete å ta på.

Skrevet

ok, om det er blemmer kan det være, de sernesten ut som kviser ja.

Skrevet

høres ut som guten min det! Men det er vannkopper! Ingen faste steder de dukker opp! Det er veldig ulikt fra barn til barn det! Min prins har nå veske i noen, mens mange bare er røde prikker. Fikk litt feber igår kveld som idag er borte. Formen kommer og går mellom helt tiger til helt pappa ( dvs horisontalen på sofaen)

Går vannkopper i barnehagen vår også, så ville jo bare vært merkelig om han skulle få utslett over hele seg som er noe annet enn nettopp vannkopper. Ser jo ikke likt, eller oppfører seg jo ikke likt hos alle barn heller da:-) noen blir veldig dårlige, mens andre er nesten helt upåvirka av det!

Skrevet

Tror også det er vannkopper. Han er i kjempe form hittil, da. Litt trøtt innimellom, men han var oppe før 05 i dag, så mistenker at det er det som gjør han litt redusert i perioder. Ikke noe feber.

Men synes det er litt vanskelig ang. fravær. Man sier jo at når de er tørket inn så er de ikke smittefarlig lenger, men hva hvis han ikke får noen særlig blemmer eller annen reaksjon ?

Er mye som skjer i bhg i slutten av uken og det tror jeg han har lyst til å være med på. Holder han uansett hjemme i et par dager.

Får vel først og fremst se om det utvikler seg til ordentlige blemmer.

Skrevet

samme tanken har jeg. Og går de i barnehagen så blir de som ikke er smitta syk alikevel hvis de har blitt utsatt for det smitter jo mest før! Og etter er det jo innholdet i blemmene som smitter. Og får de lite blemmer, og formen er grei så er jo saken grei! Ikke alle som får masse blemmer på vannkopper. Ingen regel uten unntak!:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...