Gå til innhold

Bading, hvor ofte ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor ofte bader dere de på 1- 2 mnd og vasker dere håret deres hver gang (de som har hår da)?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er anbefalt å ikke bade små babyer oftere enn 1 gang i uken, kanskje 2. Vi har vasket håret ved hvert bad siden mini har endel hår. Du må jo se an litt også så klart, men en liten baby blir jo ikke så skitten. Her blir mini 1 år til uken og han har jeg dusjet nesten hver kveld nå som været har vært fint fordi han er full i jord, sand, sokkrem osv etter masse leking ute.

Skrevet

vi bader Oda hver kveld, noe vi begynte med ved 2mnds alder. Før det badet vi hver tredje dag. Dette gjør vi for å få litt struktur og rutiner på dagen. Før dette sovnet hun uregelmessig, alt fra 18 til 2 på natten. Etter bading rundt 1900 nå, så tar hun kvelden rundt kl 22. Vet ikke om det er noen sammenheng, men vi velger da å tro det og følge rutinene. Hun koser seg masse med badingen:) Vasker ikke håret hver gang nei:)

Skrevet

2 ganger per uke,full vask,av og til en skyllings i dusjen uten såpe...

Skrevet

3,5 måneder

Bader en gang i uken og dusjer med oss engang i uken, når det er veldig varmt blir det dusj 2 ganger i uken. Men nå skulle det jo bli dårligere vær i Sør-Norge igjen så da blir det vel tilbake til dusj 1 dag og bad om lørdagen.

Han har nesten ikke hår, så ikke noe problem der- kun vask med vann.

Skrevet

jeg bade mini 1-2 ganger i uken når han var så liten. gjør dette fortsatt, og han er nå 5mnd. De blir jo ikke møkkete,så trenger ikke bades hver dag. Jeg fikk beskjed på HS at man ikke skulle bade de hver dag, for det er ikke bra for huden.

Skrevet

jeg har badet mini hver dag siden hun ble født, nå er hun 6,5 mnd og bader annenhver dag. Og vi vasker ikke håret med noe shampo hver gang nei, selv om hun har masse hår.

Skrevet

har en tulle på 2mndr og bader når jeg har tid og hvis det er behov (bæsj til under armer eller varme osv) har 6 barn og har aldri hørt om at de ikke skal bade for ofte.......... bruker babyolje i vannet .

mine eldste har badet nesten daglig fra første dag.

Skrevet

3mnd og bader stort sett hver kveld.

Ellers må man jo vaske fra topp til tå med vaskeklut. Nei, et herlig godt bad om kvelden og ellers bare en klut ved behov resten av døgnet.

Hender og alt har godt av litt vask.

Olje el ikke noe i vannet

Skrevet

Da jenta mi var så liten, badet vi henne et par ganger i uka.. Men hun gulpet nesten ikke, og bæsjet bare hver 14. dag, så hun var liksom ikka så veldig skitten..

Nå er hun strax 5 mnd og hun er med meg i dusjen hver dag (bruker ikke såpe på henne) og så bader vi en gang i uka.

Skrevet

Her bades snuppa hver dag. Dette har vi gjort siden hun var nyfødt, nå er hun snart 3 mnd. Vasker også håret hennes hver gang. Det er selvfølgelig ikke nødvendig, men det er så koselig og hun er veldig glad i å bade. Etter bad så masserer jeg henne og smører henne med a-krem fra topp til tå. Hun har ikke tatt skade av å bade hver dag og har helt fantastisk myk hud:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...