Gjest Skrevet 8. juni 2008 #1 Skrevet 8. juni 2008 Her ser vi knapt snurten av den ene.. *sukk*.. Litt nysgjerrig på hvor mye som er "normalt" for en fadder, mtp å se/møte barnet osv..
Gjest Skrevet 8. juni 2008 #2 Skrevet 8. juni 2008 3 av de stiller veldig godt opp Ser henne ofte, finner på morsomme ting med henne osv..
ABC123:-) Skrevet 8. juni 2008 #3 Skrevet 8. juni 2008 Jeg lurer også på hva som er normalt. Til andremann hadde vi flere faddere, og ingen av dem husket ettårsdagen for dåpen. De stiller opp i varierende grad, men de som bor nærmest, er faktisk de mest fraværende. Litt skuffende, men ikke overraskende...
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 8. juni 2008 #4 Skrevet 8. juni 2008 Ene fadderparet som er tante og onkel bryr seg veldig mye om han.. Vi møtes jo titt og ofte også, og merker når vi er sammen at de er veldig gla i han.. Ei fadder er min bestevenninne, og ho bryr seg mye om han også! Men ho ser vi ikke så ofte, pga ho bor på andre siden av landet! Men junior får alltid gave av ho til bursdagen og dåpsdagen! En fadder er junior sin bestefar, og han bryr seg også masse om han! De sees veldig ofte, og det er tydelig at han er gla i han! Junior er også veldig glad i bestefaren sin! Siste fadderparet er tante og onkel har vi ikke noe kontakt med lenger.. Av alle fadderpara, så er det kun min bestevenninne som husket junior sin dåpsdag som var i januar!
snartmammapåny Skrevet 8. juni 2008 #6 Skrevet 8. juni 2008 HAr valgt bare nær familie som faddere på mini, så alle er det for han så ofte de får tid. Et fadderpar bor litt langt borte. Men de er også tanten og onkelen hans, så de husker på bursdager og er interessert i hvordan han har det over tlf. HAn har og en annen onkel som bor nermere og han er kjempe flink å leke med mini når vi er på besøk, eller han kommer på besøk for å hilse på han. HAr så en tante av min som fadder. Hun er ikke så ofte på besøk, men hun sparer penger i mini sit navn til han hver mnd. Og husker på busdag og jul:) Og så møtes vi jo i vanlige familieselskaper. Synst faddere skal bry seg om barnet, og iallefall huske på bursdag og jul. Men mye viktigere enn pakker synest jeg at faddere bør stille opp for barnet. Være en trygg omsorgsperson i tillegg til foreldrene. Gi barnet flere voksne å forholde seg til enn mamma og pappa. Jeg hadde blitt kjempe skuffa om faderene til mini ikke stilte opp for han. Det er jo en beæret oppgave da:)
brooklyn Skrevet 8. juni 2008 #8 Skrevet 8. juni 2008 det er ihbertfall ikke vanlig her i gården...såvidt vi husket det selv når oktober kom... husker min nevø-og min gudsønn- sin dåpsdag, av den enkle grunn at min sønn ble født på samme dag året etter.. vi har aldri feiret dåpsdager hjemme hos oss, hverken som voksen eller barn.. ..fadrene til storesjefen her er de fire besteforeldrene hans. de husker heller ikke på dåpsdagen hans, men de husker heller ikke sin egen bryllupsdag..
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 8. juni 2008 #10 Skrevet 8. juni 2008 Når junior har dåpsdag så tenner vi lyset som vi fikk i kirken.. Feirer ikke noe mer enn det..
Nickie_og_GuttaBoyZ Skrevet 8. juni 2008 #11 Skrevet 8. juni 2008 faddere skal være i livet til fadderbarnet..vise interesse for dem å leke med dem. vi har vært både heldige og uheldige med faddervalg. til nummer en valgte vi nær familie og ei venninne. nær familie ser han nesten aldri selv om de bor kjempenært, mens venninna møter han en gang i uka minst. til nummer to valgte vi et vennepar. de har stilt opp som bare det :-) kjempeheldige med vennene, men familien derimot? *ristepåhodet*
pøber´n & je Skrevet 8. juni 2008 #13 Skrevet 8. juni 2008 Vi har brukt tanter og onkler av Elias til faddere. Og de gjør vel ikke noe spesielt selv om de er faddere. Ikke forventer jeg det heller.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå