lilleklompen *ganske klar* ;) Skrevet 8. juni 2008 #1 Skrevet 8. juni 2008 Jeg er butikksjef i en liten helsekostforretning, er bare èn person på jobb om gangen, så det blir vanskelig å skulle kunne komme en time senere, og gå en time før, da vi nesten må holde åpent i åpningstia men jeg har nå av eget ønske gått ned i stilling, så jeg jobber kun i åpningstia, 10-16(man,ons,fre 09.30-16), og slipper lørdager og sene dager. Det er en kjede, men privateid, jeg får ingen andre slike goder så jeg går bare ut i fra at jeg ikke får noe betalt ammefri heller, men jeg er jo teit om jeg ikke søker, i alle fall..noen som har noen erfaring og/eller tips å komme med i en sånn situasjon?
alvis Skrevet 8. juni 2008 #2 Skrevet 8. juni 2008 Dette er noe du må snakke med din sjef om siden alle har litt forskjellig praksis. De fleste har vel ammefri 1 time til dagen uten betaling mens andre har 2 timer til dagen med betaling. Det kan også variere om du jobber fulltid eller deltid. Det kan hende du må søke skriftelig. Jeg jobber nå og har ammefri. Jeg har ikke søkt om ammefri bare meddelet sjefen min at jeg skal ha ammefri 2 timer til dagen. Så fikk jeg en erklæring av helsesøster der det står at jeg ammer mitt barn. Den leverte jeg til sjefen.
blond Skrevet 8. juni 2008 #3 Skrevet 8. juni 2008 De skal ha gode grunner for å omgå loven. Dokumentasjon kan de kreve når barnet er over 9 måneder.
lillesøster skal bli storesøster Skrevet 8. juni 2008 #4 Skrevet 8. juni 2008 til HI Nå var nav sine sider nede, men vi sjekker det opp. Kjenner dæ... Du har krav på ammefri. Med el uten lønn er da spørsmålet.
lilleklompen *ganske klar* ;) Skrevet 8. juni 2008 Forfatter #5 Skrevet 8. juni 2008 jo,vet jeg har krav på, men får neppe lønnet. derfor har jeg redusert stillingen min, noe som jo vil tilsvare det å ha ammefri,når det likevel ikke er lønnet.. men jeg lurer på hvordan jeg søker om dette, hva jeg bør skrive til min sjef? kunne godt tenkt meg å gå hjem kl.3 hver dag fex,men da må jeg finne folk som kan komme den timen hver dag, også må jeg jo jobbe det inn andre dager,fex lørdager..for nå går jeg ned i 84%stilling, har ikke råd å kutte mer enn det..
lillesøster skal bli storesøster Skrevet 8. juni 2008 #6 Skrevet 8. juni 2008 Da skriver du... Søker om lønnet ammefri på 2 timer hver dag så lenge barnet er under 1 år, og 1 time hver dag så lenge jeg ammer etter dette. Vennlig hilsen deg.
lillesøster skal bli storesøster Skrevet 8. juni 2008 #7 Skrevet 8. juni 2008 nav sine sider er nå oppe igjen innimellom ,men kunne ikke finne noe om ammefri der. Sikkert bortjemt under noe annet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå