Gå til innhold

Amming og kloramfenikol.........

Anbefalte innlegg

Skrevet

Faen..... nettopp kommet fra legevakta. Fikk kloramfenikol mot øyebetennelse jeg har fått, men så står det på vedlegget at det skal ikke brukes når man ammer....

Jeg tok dråper før jeg leste det fordi jeg regnet med at det gikk bra, men der tok jeg feil :o( Vet ikke hva jeg gjør videre...øyet mitt er knallrødt og tørt, og det andre er på god vei! Jeg er jo nødt til å bli kvitt dritten!

Noen gode ideer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vasker bort eventuelt guff, skyller øyet i saltvannsoppløsning og venter.

(Kan godt hende det finnes substituttpreparater som kan brukes ved amming altså, det vet jeg ikke, men de fleste konjunktivitter går over av seg selv uten behandling nesten like fort som de ville gjort med - og som du beskriver det som sårt og rødt er det vel mer sannsynlig at det er virus enn bakterie - da er grønt guff typisk - og da ville ikke antibiotikapreparater hatt noen effekt i alle fall).

Skrevet

Det væsker ganske mye.....jeg våknet med sammenklistret øye idag morges :o( og det kløøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøør...hehe.

Skrevet

Takk for tips :o)

Skrevet

Joa, det gjør gjerne det. Men bakterielle konjunktivitter bruker å være preget av mer ... eh, fargerike saker enn virale. Gjerne irrgrønt/knallgult gugg, og det kommer utover dagen også.

Kløen er helvete. Saltvann er tingen - gjerne en svømmetur under vann med åpne øyne. =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...