Twintipp og himmelblå Skrevet 8. juni 2008 #1 Skrevet 8. juni 2008 Ungen var syk? Lille går på antbiotika for halsbetennelse, feberen er borte, men han har reagert på antibiotikaen (kastet opp). Iflg legen på legevakta skulle vi dele opp dosen og gi 4 x daglig istedet. I dag har han ikke kastet opp noen av gangene.. Fått 2 ganger. Han spiser nesten ikke, men idag har han etter mye abligøyer fra mor spist litt skorpe, et par skjeer youhurt, et halvt egg og to brødbiter. Han drikker bra da! Han er medtatt, men ikke slapp liksom. Er ikke sånn at han bare vil kose. Han er ute og leker i skrivende stund (spiller fotball) og har både idag og igår hoppet i senga og vil gjerne ut å kjøre bil o.l. Men, sutrete da! (PJUUUH) Er sånn i tvil, reiser i morgen natt da! Vi trenger virkelig en ferie... Skal til Spania da, Marbella..
Gjest Skrevet 8. juni 2008 #2 Skrevet 8. juni 2008 Niks, for om det forvaerrer seg dekker ikke reiseforsikring eventuelle utgifter ettersom sykdommen startet foer reisen og det kan fort bli dyrt ...
Gjest Skrevet 8. juni 2008 #3 Skrevet 8. juni 2008 Jeg hadde dratt. Så lenge han er i ok form Kan han leke, kan han reise
Twintipp og himmelblå Skrevet 8. juni 2008 Forfatter #4 Skrevet 8. juni 2008 Akkurat det bekymrer meg ikke.. Om det skulle skjedd hadde vi ikke lidd noen nød av den grunn.
Gjest Skrevet 8. juni 2008 #5 Skrevet 8. juni 2008 jeg hadde reist! han virker jo på beringens vei, og det eneste som kan bli litt slitsomt er jo reisen ned! Når man er på ferie så slapper man jo av, og tar ting i banas tempo alikevel så om det blir et par dager med litt redusert modus, så hadde ikke det brydd meg ihvertfall!:-) og det er god legedekning dernede om det skulle være noe også, så det hadde jeg følt meg tygg på ihvertfall. Har hatt syke barn på ferie vi, og det gikk helt fint. Han fikk øreinfeksjon, og måtte ta pencilin der nede. Gikk et par dager, så var han i full sving igjen:-)
*SamSung* Skrevet 8. juni 2008 #6 Skrevet 8. juni 2008 Jeg hadde reist! Virker som han er i bedre form:) Når han leker hopper og spretter:) Og om to dager kan han være MYE bedre, siden han får antibitoka:) Fra med god samvittighet sier jeg!
Gjest Skrevet 8. juni 2008 #7 Skrevet 8. juni 2008 Neivel, da er det bare aa dra synes naa jeg. Like greit/ille aa ha halsbetennelse hjemme som borte.
Twintipp og himmelblå Skrevet 8. juni 2008 Forfatter #8 Skrevet 8. juni 2008 Tusen takk for svar:o) Ja, håper jo han kan bli enda bedre i løpet av dagen\morgendagen. Det som bekymrer meg er at han spiser så lite. Og sutringen!
Gjest Skrevet 8. juni 2008 #9 Skrevet 8. juni 2008 Bare han drikker nok er det vel ingen krise? Sutring er kjedelig paa flyet, men det er jo bare snakk om et par timer
Gjest Skrevet 8. juni 2008 #10 Skrevet 8. juni 2008 få i han masse drikke, mat spiser ikke mine barn heller om dagen i 30 grader! Lager masse smoothie vi, og lar de få spise hva og når de vil. Går i frokostblanding, frukt og MASSE drikke her om dagen. Sutre gjør de jo ofte når de er litt pjuskete, men kan hende han merker du er litt stressa og rådvill siden dere snart skal på ferie?
Twintipp og himmelblå Skrevet 8. juni 2008 Forfatter #11 Skrevet 8. juni 2008 Joa, han gjør jo det. Men, der nede er det jo enda varmere enn her og.. He he, ja stakkar turister:o)
Gjest Skrevet 8. juni 2008 #12 Skrevet 8. juni 2008 Lag frosne Smoothier - da får han i seg masse næring ;-) Greit å ta med på flyet o.l. Han virker absolutt på bedringens vei - ville absolutt dratt! Ha en god tur:-)
Twintipp og himmelblå Skrevet 8. juni 2008 Forfatter #13 Skrevet 8. juni 2008 Ok, takk for svar papi. Skal prøve smoothie her jeg og! Ja, du skal ikke se bort ifra at han enser enn viss anspenthet.. Mye stress denne helgen, pjuh. Har en gubbe som blir nevrotisk når ungen blir syk, som bare går rundt og jamrer han og! :-) Takk for svar. Klem
Twintipp og himmelblå Skrevet 8. juni 2008 Forfatter #14 Skrevet 8. juni 2008 Takk for det! Hvordan lager dere smoothie selv egentlig?? Ja, håper inderlig vi kan få til å reise, det er den ene uken vi har ferie sammen i sommer.. Klem
Gjest Skrevet 8. juni 2008 #15 Skrevet 8. juni 2008 bruker frukt han liker, og blander det med eplejuice, yoghurt eller is!:-) alt etter som. Freser dette i mixern:-) nammenam!
Twintipp og himmelblå Skrevet 8. juni 2008 Forfatter #17 Skrevet 8. juni 2008 Ok, da skal jeg prøve det. Vi har jo en sånn blender, får prøve den da, he he. Takk for svar.. Setter jeg pris på. Klem
Mulle :) Skrevet 8. juni 2008 #18 Skrevet 8. juni 2008 Ja hadde reist.. Som du selv sier. Feber er borte og han er ute å spiller fotball.. At han er litt sutrete er nok pga halsen plager han? og mulig han egentlig er sulten men vondt å svelge ?? Gi han lette ting å spise.. Grøt youghurt Is (i varmen ) smootie som noen over her sa suppe ? her har det ofte funket med å få dyppe skiven i syltetøy når de ikke har mye matlyst
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå