Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg sliter med det.. har prøvd varme og ull men det hjelper ikke.. får det også lenge etter amming hvor tid som helst på dagen.. trenger ikke å bli kald for at det skal komme.. veldig plagsomt og vondt.... noen som har råd eller som har væt borti det????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uffoguff, det er vonde greier.

Hadde det selv lenge, og med tiden gikk det over når

alle sår hadde blitt leget etter ammestartproblemene.

Har du ammet lenge nå?

Har du lest på ammehjelpen sine sider om fenomenet?

Jeg gjorde ikke noe annet enn det som sto anbefalt der.

Fikk det også til alle døgnets tider. Verst var det da det

holdt meg våken om natten.

Lykke til:o)

Skrevet

jentene er vel 7 uker på onsdag.. er ferdig med den såre perioden.. er bare litt plaget med sopp men er under behandling for det nå =)

på natten er det som regel ganske vondt og holder meg våken og.. men på dag tid kan det være like dan.... jeg har lest på ammehjelpen og har prøvd sånn utdrivningsspay også.. men hjelper ikke.... skal på ammeklinikken i bergen den 18 denne mnd.. men er lenge å ha vondt til det.... :S

Skrevet

Drikk te, vanlig svart te. Og ta vitamin B6...tror det var på ammehjelpen.no jeg leste dette... Var selv plaget med dette ei stund, men hjalp med vitaminene synes jeg!

Skrevet

Er raynauds fenomen sånn krampe i brystvortene? På ammepol på Storken (bergen) anbefalte de å legge en tepose på brystvorta etter at du har trekt te (ikke mens den er rykende varm, naturligvis). Stoffet tein som er i vanlig svart te skal visst hjelpe.

Har ikke erfaring med det selv.

Lurt å få time på ammepoliklinikken, de er kjempehyggelige!

Skrevet

Jeg prøvde alt av råd, fra svart te til varme risposer og ulltrøyer til å ligge uten bh (våt seng ja).

Så begynte jeg å ta magnesium og B-vitaminer. Og smertene begynte å gi seg etter en uke! Så mitt råd er å springe på apoteket og prøve dette!

Håper det går over fort, jeg husker de smertene med gru og føler med deg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...