♥Andrine♥ Skrevet 8. juni 2008 #1 Skrevet 8. juni 2008 Er det noe å kvi seg til? Gjør det vondt? Blør en mye etterpå? Vil høre erfaringer...
Kvitrebekk Skrevet 8. juni 2008 #2 Skrevet 8. juni 2008 Hei. Jeg satt inn spiral på tirsdag. Gruet meg veldig, men det var ikke så ille som jeg fryktet. Og hvis jeg hadde slappet mer av så hadde det sikkert gått enda bedre. Kjente liksom et stikk i det hun satte den inn. Utover ettermiddagen hadde jeg mensmurringer i magen, men ikke smerter. Ikke hatt noen blødninger i etterkant annet enn litt farget slim/utflod (unnskyld detaljene, men du spurte :-)) Håper bare det er sikker prevansjon jeg da. Har liksom vanskelig for å stole på det. Sikkert fordi det er livsviktig for meg å ikke bli gravid det neste året, og mulig på livstid. Av helsemessige årsaker. Men kan jo ikke leve i sølibat av den grunn heller. :-)
♥Andrine♥ Skrevet 8. juni 2008 Forfatter #3 Skrevet 8. juni 2008 Takk for svar... Noen flere med erfaringer?
selfangerkjerringa Skrevet 8. juni 2008 #4 Skrevet 8. juni 2008 Jeg har fått satt inn hormonspiral to ganger. Det er litt ubehagelig, men ikke verre enn en vanlig GU. Følte meg litt svimmel og uvel samme dag, og fikk litt prikkblødninger de påfølgende dagene. Ellers merket jeg ingenting Det er kjapt, greit, enkelt, praktisk og sikkert.
Snart 3 vakre prinsesser Skrevet 8. juni 2008 #5 Skrevet 8. juni 2008 Ikke vondt i det hele tatt gikk veeeeldig raskt og smertefritt =0) Blør litt etterpå så ta med ett bind. Maaaaassssse lykke til.
blond Skrevet 8. juni 2008 #6 Skrevet 8. juni 2008 Det trenger ikke gjøre vondt, bare litt ubehagelig. Det er verst å grue seg.
meg & to små vampyrer Skrevet 8. juni 2008 #7 Skrevet 8. juni 2008 Jeg syns ikke det var vondt å sette inn. Men etterpå fikk jeg litt menssmerter i et par dager. Jeg blødde i 6 måneder etterpå.
Gjest Skrevet 8. juni 2008 #8 Skrevet 8. juni 2008 Jeg satte inn hormonspiral to år etter fødsel. Jeg syntes det var vondt, og jeg blødde en del etterpå. Hadde mensmurringer i ca tre dager etter. Nå skal jeg ta min ut igjen på tirsdag. Har fått en del bivirkninger... mensen to ganger i mnd, sterke smerter som stråler fra magen til knærne, dårlig humør og null sexlyst. Spiral funker ikke for meg, dessverre=( 1200,- rett i dass (pluss to legebesøk)
pøber´n & je Skrevet 8. juni 2008 #9 Skrevet 8. juni 2008 Ta en ibux og paracet en halvtime før du har time. Det skal visst hjelpe mye sies det.
Kvitrebekk Skrevet 9. juni 2008 #11 Skrevet 9. juni 2008 Gikk det bra hos legen? Jeg snakket kanskje litt for fort jeg, for etter å ha postet innlegget i går har jeg selvfølgelig begynt å få småblødninger :-( Håper det gir seg. Hvis ikke er jeg ikke interessert i å ha den. Er det vanlig at slike småblødninger gir seg eller har man ofte det med spiral? Noen erfaringer?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå