<3 qleopatrice <3 Skrevet 8. juni 2008 #1 Skrevet 8. juni 2008 Jeg våkna 03.45 av at jeg måtte på do, og hadde litt løs mage. Jeg gikk og la meg igjen og trodde magevondten bare var pga løs mage. Det kom en vond kynner etter jeg hadde lagt meg, etter 4-5min kom en til. Prøvde å vekke samboeren min men tenkte at kanskje det er noe på gang nå, men han våknet ikke skikkelig så jeg gikk på badet og skulle ta på linsene for jeg ville ta tida på riene og se om det var skikkelig. Da gikk vannet og det lakk hele tiden, ropte på sambo at vannet gikk. Han var helt i ørska. Riene kom tettere de var med 3 min mellomrom og varte i 20-30s. Siden jeg fødte raskt sist gang så ville vi reise inn til sykehuset med en gang. Sambo ble skikkelig stressa for han så hvor vonde rier jeg hadde, måtte puste meg gjennom de. Datteren vår skulle sove oppe hos besteforeldrene til sambo, så hun ble lagt opp, og jeg fikk på meg noe klær og kom meg i bilen. Sambo har ikke lappen så vi ble kjørt av bestefaren hans til sykehuset og han kjørte fort. Når vi kom inn var kl 04.45 hadde jeg bare 3cm åpning, som jeg hadde hatt i nesten 1 uke, jeg ble ganske skuffet da... Jeg fikk akupunktur og spurte etter badekar. Men jeg kunne ikke gå i badekar før det var 4 cm åpning. Ca kl 06.00 sjekket hun meg for åpning og da var den 4cm og jeg skulle få gå i badekar. Men hun sa hun skulle sjekke hjertelyd før jeg fikk gå oppi badekaret og den var høy 190ca og derfor måtte jeg ligge med registrering. Riene var intenst vonde og kom med 2min mellomrom. Pulsen stabiliserte seg på 150ca og jeg spurte igjen om å få gå i badekar. Det var vaktskifte og nye jordmora sjekket åpning før jeg skulle gå i badekaret, den var 8 cm så jeg fikk ikke lov bade. Da ble jeg skikkelig sur for jeg var veldig oppsatt på å bade. ( rakk det ikke sist fødsel heller) Kanskje neste gang sa de, nei jeg vil nå kan jeg ikke bare være en liten stund da?? Sambo måtte forklare meg nå er det ikke lenge igjen til babyen kommer. Trykkriene kom og jordmor sa jeg ikke måtte presse, det var jammen ikke lett. Kl var ca 07.30 og da hadde jeg full åpning og kunne begynne å presse. Han satt langt oppe i bekkenet så den effektive pressingen begynte kl 07.55 Gutten var ute 08.24 og han var 4284g og 52 cm. Det er en utrolig opplevelse å føde og jeg kommer til å gjøre det igjen Lykke til alle andre fødeklare damer! Jeg har to gode opplevelser ifra de ungene jeg har født
trebarnsmamma84 Skrevet 8. juni 2008 #3 Skrevet 8. juni 2008 Gratulerer så masse med veltleguten.... høyrest ut som ein fantastisk fødsel.... Nydeleg navn:)
gaya og leander :-) Skrevet 8. juni 2008 #5 Skrevet 8. juni 2008 GRATULERER så mye med Sander, en sånn fødsel ønsker jeg meg også, lykke til videre :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå