Topmodel Skrevet 8. juni 2008 #1 Skrevet 8. juni 2008 ? Her spiser han lite nekter maten. jeg er så sliten.
Yrha Skrevet 8. juni 2008 #2 Skrevet 8. juni 2008 Her spiser han alt bortsett fra middag med klumper og brødskive. Men rista brød med litt kaviar er populært! Vi prøver alt (helst ikke søtt, og selvfølgelig ikke for mye melkeprod.) for å venne han på mest mulig mat. Håper det går lettere hos dere også etter hvert!
DoubleTrouble Skrevet 8. juni 2008 #3 Skrevet 8. juni 2008 Hei! Skjønner deg godt. Vi har tvillinger på 11,5 mnd som spiser lite vanlig mat. Får to grøtmåltider pr. dag og fruktmos, mme,litt brødskive med skinkeost, hjemmelagde kjøttboller med potet og gulrot. Det er det de liker. Slike middagsglass har vi ikke sjangs å få i dem. Nå er de jo født 2 mnd for tidlig og da og er jo egentlig bare 9 mnd, men jeg synes de absolutt burde spise mere. Men det kommer vel etter hvert. Vi må ikke tvinge i dem maten for da kan det virke motsatt. Men jeg skjønner deg godt. Det er slitsomt og måtte prøve alt som er....
Topmodel Skrevet 8. juni 2008 Forfatter #4 Skrevet 8. juni 2008 ja jeg kjøper alt .prøver alt,men han spiser 10 % av det . bare kaster alt.
Gjest Skrevet 8. juni 2008 #5 Skrevet 8. juni 2008 Dette spiser min 11 mnd gamle jente, hun er ikke bland de største babyene (76 cm og nesten 9 kg) men får det hun trenger tydeligvis. Frokost: 220ml mme + litt frukt eller yogurt Lunsj: 1 brødskive med enten leverpostei, prim, ost eller skinke + frukt(litt banan eller fruktmos) og hjemmelaget juice eller vann. Middag: Middagsglass(de for 12 mnd liker hun fordi de smaker mer, de under smaker jo papp. Skjønner godt mange barn ikke liker de) eller hjemmelaget middag+ 50-100ml mme. Kveldsmat: Grøt eller 1 brødskive+ 150-200ml mme Jeg aner ikke om dette er mye eller lite men det tok tid før hun ville spise mat med klumper men plutselig var det helt greit:)
Gjest Skrevet 8. juni 2008 #6 Skrevet 8. juni 2008 Glemte jo helt å skrive mitt råd: Hvis han nekter å spise så bare la vær å gi han mat. Da lærer han seg å bli sulten som jo er en ubehagelig følelse;) Vi tvinga aldri i snuppa mat og nå går det som en drøm her! Spiser hun bare noen biter brød til lunsj så tar hun det igjen ved nest måltid. Jeg vet jo ikke om dette funker hos dere men kan jo være verdt å prøve:)
Stine fikk Ariana *19.08.07* Skrevet 8. juni 2008 #7 Skrevet 8. juni 2008 Jenta mi er snart 10 mnd, men slik ser måltidene hennes ut: Frokost: 1 posjon grøt og 120 ml mme Lunsj: varierer jeg mellom grøt, børd, banan og yoghurt eller fruktpure + 120 ml mme eller drikki. Middag: halvt glass med middag og vann + litt fruktpure eller yoghurt hvis hun er mer sulten. Og litt mme, drikki, fruktpure eller yoghurt i sekstiden hvis hun er litt sulten eller at d ble tidlig middag. Kvelds: 1 posjon grøt og 120 ml mme. Men ofte vil hun ikke ha mme ved lunsj drikker kanskje bare 20 ml da. Men d kommer ann på hvor sulten hun er. Har d ganske lett da hun gaper til alt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå