mor til to. 15mnd og 6år Skrevet 8. juni 2008 #1 Skrevet 8. juni 2008 jeg leier leilighet. kontrakten min sier stille mellom elve og seks... men kan ikke for at jeg blir irritert når han begynner kl sju på en søndag rett utenfor vinduet, som jeg må ha åpent i varmen, og kjører traktor... og når han er inne så lar han den stå å gå... greite å starte og kjøre ned på jordet e.l, men må han virkelig la den stå å gå, slik at jeg ikke får sove igjen... sover dårlig som det er... tenkte jeg forsiktig kunne nevne dette til han... ber han jo ikke om å la være å jobbe, men kan jo la være å bråke unødvendig med å la den stå å gå... han kunne godt ha begynt litt senere på en søndag... men det kan jeg ikka akkurat kreve... men litt hensyn bør jo være mulig... er jo flere ting som gjør at jeg mistenker han for å irritere mest mulig for å få oss til å flytte... men man har svært lite rettigheter ovenfor en huseier... men er vanskelig for han å kaste oss ut og... Ingen grunner som skulle tilsi at han kan kaste oss ut. vi er for det meste stilløe og rolige... men på dagen blir det litt bråk av og til med en aktiv gutt på 4,5år... men det viste han når han leide ut til oss... vi er mye borte også... betaler aldri for seint. holder orden ute... tar vedlikeholdet inne... men har klaget et par ganger til han før... pga bikkja som han slapp ut uten oppsyn, og som pisset på alt... ved, biler, leker osv... er vel sur siden han må prøve å passe bedre på... er ikke inngjeret her, og han bruker aldri bånd selv om det er båndtvang...
mamma til 2 skjønnheter Skrevet 8. juni 2008 #2 Skrevet 8. juni 2008 Tror ikke det er noe annet du kan gjøre enn å legge deg tidligere :-( Har samme problem her men heldigvis holder han hviledagen hellig så på søndager kan jeg sove leeeenge :-)
mor til to. 15mnd og 6år Skrevet 8. juni 2008 Forfatter #3 Skrevet 8. juni 2008 legger meg kl 22... men sover dårlig om dagen... blir så forbanna over at det ikke er mulig å sove en eneste dag... vi har tenkt å flytte, men å finne noe er ikke lett her
Mamma til rakkerunge Skrevet 8. juni 2008 #4 Skrevet 8. juni 2008 Tror faktisk du kan klage. For det gjelder andre regler på søndager. Det skal være ro lengre enn til 7 om søndager. Allminnelige ro og orden.. Du får lete litt i www.lovdata.no
Randis Skrevet 8. juni 2008 #5 Skrevet 8. juni 2008 Skjønner du blir irritert. Er vel ikke noe du kan gjøre med det. Håper dere finner noe nytt snart. Lykke til!
MadKiss*Jente i magen* Skrevet 8. juni 2008 #6 Skrevet 8. juni 2008 jeg syns du klager ganske mye jeg til han jeg.. burde vært mer takknemmelig for at du har et sted å bo.. og hva er vitsen med å klage på at hunden HANS springer fritt på HANS tomt? det er ikke båndtvang på egen eiendom... og som du selv sier så visste han at når dere flytta inn så kom han sikkert til å høre litt bråk fra 4 åringen.. men dere visste jo og nå dere flytta inn at han er bonde.. kjøp ørepropper sier jeg..
frupingu Skrevet 8. juni 2008 #7 Skrevet 8. juni 2008 Jeg mente at det ikke engang er lov å klippe gress på søndager..
mor til to. 15mnd og 6år Skrevet 8. juni 2008 Forfatter #8 Skrevet 8. juni 2008 det er båndtvang på egen tomt når det ikke er inngjeret.... greit at hunden springer løst når han er ute... men liker ikke det når han slipper han ut alene... guttungen kan ikke vare ute i to min alene en gang... tar ikke sjangsen... har sett hvordan han behandler hunden sin, og stoler enda mindre på hunden da... og han er ikke bonde...leier ut jordene sine... har ingen dyr... 6dager i uken er greit, da er det jobb for de fleste... og starte opp å kjøre traktoren er greit det selv om det er midt på natta, men han trenger ikke la den stå å gå rett utenfor vinduet... "burde være takknemelig for å ha et sted å bo"..... hva svarte er det slags svar... er snakk om et så lite hensyn som å se etter sin egen hund og ikke la traktoren stå å gå på pur f... utenfor vinduet kl 7 på en søndag... ble lovet mye når vi flyttet hit... skulle gjøre både det ene og det andre... det har han ikke gjort... på vinteren leker de seg med snøscooter på jordet fra tidlig til seint... men da er vinduet igjen, og da hører jeg lite... om sommeren må det være åpent...i alle fall i denne varmen....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå