Gjest Skrevet 8. juni 2008 #1 Skrevet 8. juni 2008 Lillegutt har startet med mye turning i senga de siste ukene, herjer og styrer, bena settes fast mellom sprinklene, setter seg fast på tvers etc. Mye av turningen er ved leggetid (som nå tar mye lenger tid) og noe skjer om natten. Dette har jo selvsagt sammenheng med at han har blitt mye mer aktiv på dagtid, han har nettopp begynt å snu seg og har hatt en voldsom utvikling i det siste. Fra å være en nokså rolig gutt som lå mye på ryggen og ikke var så glad i å ligge på magen, er det nå rulling, rulling og rulling og han skyver seg rundt sin egen akse og bakover. Jeg må nesten smile litt når han starter med sengeturningen, det er litt sjarmerende, men det er jo en fordel for både han og meg om nattesøvnen er god. Har funnet han sovende i litt rare posisjoner i løpet av natten og er redd han nesten ikke skal få puste med ansiktet ned i madrassen (kanskje unødig bekymret?). Er babysafe noe å vurdere? Hvordan fungerer det egentlig?
Gjest Skrevet 8. juni 2008 #2 Skrevet 8. juni 2008 Min på 6 mnd klarte faktisk å snu seg på magen med selen på... Skal vel egentlig ikke gå an. Jeg har laget et lite "rede" i sengen, ved at jeg har lagt et par sammenrullede helsetepper på hver side, under lakenet. Da ligger han i en liten grop, og klarer ikke å legge seg på tvers. Trives godt medå ligge sånn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå