Fiona- Skrevet 8. juni 2008 #1 Skrevet 8. juni 2008 har så rar avføring for tiden. Han har hatt helt flytende avføring siden ca onsdag nå.... Og mange mange fler ganger i døgnet en normalt. Noen få ganger har den vært litt mer fast, men da er den veldig rød-orange på fargen. Han spiser normalt (ikke noe nytt i kostholdet) men litt mindre enn før. Virker som han har litt dårlig matlyst. Maten besår av havregrøt, nan2, kokt vann og middagsglass fra Hipp + ammer ca 2-3 ganger i døgnet. Sånn har det vært i over 1 mnd. Hva kan være årsaken til dette??? Burde jeg ringe legen på mandag?? Det virker som alt "renner" rett igjennom han. Han har ikke før avsluttet et måltid før vi må skifte bleie - og så igjen ca 1 time etterpå! Dette resulterer også i elendig søvn om natten for oss begge...
2 boys & now pink Skrevet 8. juni 2008 #2 Skrevet 8. juni 2008 Om det fremdeles er slik på mandag ville jeg nok ringt og nevnt det. Sønnen min har ofte diare, spesielt om der er tenner på gang. Da blir avføringen vann. Og blir den fastere på en bleie eller to, så er den rosa i farge. Han er og full i bleieutslett og feber i denne perioden og absolutt ikke matlyst. Lykke til
Gjest Skrevet 8. juni 2008 #3 Skrevet 8. juni 2008 Enig med hun over her. Ang rød-aktig avføring, så kan det kanskje komme av middagsglasset ? Husker sønnen min hadde noen fine farger i bleia når han hadde spist noen av de glassene, spesielt de med kjempe rødfarge.
Fiona- Skrevet 8. juni 2008 Forfatter #4 Skrevet 8. juni 2008 Takk for svar. Hvor lenge er det sånn hos dere da, når det er tenner på gang? Han har nettopp fått to tenner, de to første, men dette begynte ikke før etter tennene var brutt igjennom - trodde dette skulle komme først? Ang middagsglass og rødfarge, har jeg tenkt samme tanken - det er bare det at han har fått samme middagen tidligere uten å reagere slik på det??
alvis Skrevet 8. juni 2008 #5 Skrevet 8. juni 2008 Gutten min hadde diare`i litt over en uke da han fikk tenner. Men det var som du sier..før de kom igjennom. Men han skal ikke få mer tenner da? Gutten min fikk 4 tenner i løpet av en uke og hadde samtidlig diare`, feber og dobbelsidig ørebetennelse. Men legen trodde feberen kom pga tennene og ikkke ørebetennelsen. Gutten min får alltid rød avføring av Hipp sine middagsglass. Spesielt de med nudler og skinke, lasagne, spagetti bolognese og pasta med grønnsaker.
*Smiley* Skrevet 8. juni 2008 #6 Skrevet 8. juni 2008 Mini får rød avføring av middagsglass .Så det tror jeg ikke du trenger å bekymre deg over;)
Elle melle deg fortelle Skrevet 8. juni 2008 #7 Skrevet 8. juni 2008 Hvis du bor en plass det har vært veldig varmt nå kan diaré komme av varmen også. Barn (og voksne) kan reagere med det. Da kan det også komme oftere. Men uansett kan du jo kontakte legen om du er bekymret:-) Diaré kan jo komme av så mangt...
Fiona- Skrevet 8. juni 2008 Forfatter #8 Skrevet 8. juni 2008 Hei igjen... Rødfargen bekymrer meg ikke så mye. Vi er på ferie nordpå så det har ikke vært så veldig varmt her - så det skulle det ikke være. Nå vil han ikke sove. Det virker som han har vondt i magen og som det kommer i "tak". Har tidligere brukt å massere han litt på magen når det har virket som han har mye luft i magen, men i dag gråter han bare enda mer så snart vi tar på magen hans. Har ringt legevakt for å snakke med lege på tlf. Venter på at de skal ringe tilbake... Nå kom pappa akkurat ned. Han sovnet!!! Satser på at det gjør susen!
Meg,Vesla & Antonio:) + spire Skrevet 8. juni 2008 #9 Skrevet 8. juni 2008 snupa mi hadde rødfarve i avføringen sin å vi fikk besjed om at det kansje var et magevirus, men om det var slik veldig lenge altså nærmet seg en uke så måtte vi kansje ta avførings prøve siden hun også hadde avføring mange ganger for dagen
Fiona- Skrevet 9. juni 2008 Forfatter #10 Skrevet 9. juni 2008 oki. Snakket med lege i går kveld. Men siden han endelig hadde sovnet da, ba hun oss bare se det an. (han var veldig urolig i går - virket som han hadde vondt.) Han er noe bedre i dag, men langt i fra bra. Ser det litt an utover dagen... Takk for svar alle sammen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå