Lille lykke:) Skrevet 8. juni 2008 #1 Skrevet 8. juni 2008 ja her sitt æ på nattevakt...gravid,trøtt og kvalm:S attpåtil med ei gruelig tannpina...ser ut som æ har kusma:P... sku helst vært hjemme under dyna nu.. men ka presse man sæ ikke til? jaja... håpe dokker har hatt ei god natt dokker andre gravide damen her inne! hilsen i natta fra mæ....
HAPPY MOM<3<3<3 Skrevet 8. juni 2008 #2 Skrevet 8. juni 2008 Du vet du kan bli fritatt fra nattevakternår du går gravid? de har forsket på det kommet frem til a det kan være uheldig å gå nattevakter når man er gravid, pga mye stress med å snu døgnet frem og tilbake hele tiden..
Gjest Skrevet 8. juni 2008 #3 Skrevet 8. juni 2008 Hei! Gikk også natt før jeg fikk tilrettelagt. Syntes og d va helt forferdelig, og fungerte ikke i det hele tatt. Så kvalm og dårlig. Hvis du synes det er tungt bør du ta d opp med arbeidsgiver. Om de ikke kan tilrettelegge hadde jeg vurdert sykemeld. Er ikke anbefalt å gå natt når gravid!!
Fuglehjertet Skrevet 8. juni 2008 #4 Skrevet 8. juni 2008 Hei, jeg gikk nattevakt til jordmor sa stopp, tidlig i svangerskapet kan det føre til spontanabort, senere til prematurfødsel. Du har rett på tilrettelegging fra arbeidsgiver (du må til jordmor/lege for å få erklæring), og hvis ikke arbeidsgiver kan gi deg jobb på dagtid har du rett på svangerskapspenger.
NormaJean Skrevet 8. juni 2008 #5 Skrevet 8. juni 2008 jeg ble fritatt med en gang jeg ba om det, måtte bare ha legeerklæring. som fuglehjertet skriver over så er det studier som viser økt risiko for spontan abort og prematur fødsel hos de som jobber nattearbeid. men endel sier også at hvis man føler man tåler det så burde det være greit. jeg for min del valgte å be om tilrettelegging.
Lille lykke:) Skrevet 8. juni 2008 Forfatter #6 Skrevet 8. juni 2008 3. og siste nattevakt... har legetime i morgen, og kommer til å be om fritak fra natt så lenge jeg ikke bare har meg selv å tenke på "bare" 8 timer til vaktskifte... Ha ei god natt allesammen:)
lully Skrevet 8. juni 2008 #7 Skrevet 8. juni 2008 hei.. ¨du går kanskje ikke fast inattvakt stilling.... jeg gjorde det.. 50 % men da jobben ikke kunne tilrettelegge stillingen min uten natt.. går jeg nå hjemme i svangerskap penger fra nav/arbeidsgiver.. ¨må ikke sykmelde deg .. hvis ikke jobben kan tilrettelegge... det går utover trygderettighetene dine....så---------svangerskaps penger.... er det riktige hvis det er jobben som ikke kan bidra.......
Lille lykke:) Skrevet 8. juni 2008 Forfatter #8 Skrevet 8. juni 2008 skal be om erklæring for fritak fra nattevakter, da må sjefen sette meg på andre vakter de dagene jeg skal jobbe natt. så får jeg høre hva sjefen sier, og ta det derfra...... jobber 3 delt turnus, ikke bare natt. men nattevaktene er veldig tunge:( sover dårlig og blir skikkelig uggen. ellers går det fint fint å jobbe:)
heldigesnart4barnsmamma Skrevet 8. juni 2008 #9 Skrevet 8. juni 2008 Er på nattevakt no. Er i veke 26. Har fast nattevaktsstilling og synes det fungerer kjempebra. Vi har stort sett rolige nattevakter. Blir faktisk meir sliten av å gå 3delt turnus (sein- tidleg), så vil tru at det er veldig inviduelt om det er bra eller ikkje ;o) Men dersom det er travelt har du rett på tilrettelegging. Då vil jo det vere det beste for både deg, babyen og arbeidsgjevar. Snakk med legen din om dette, så vil det nok heilt sikkert ordne seg. Både min arbeidsgjevar og JM er veldig påpasselige med å spørre meg om det går bra, og seier det er ingen problem og få tilrettelagt dersom behovet skulle melde seg. Lykke til! Du må tenke på deg og gullet i magen ;o) Nattaklem frå natteranglaren!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå