Gå til innhold

Når ein skal dekke til pent selskapsbod,

Anbefalte innlegg

Skrevet

kor stor skal avstanden vere mellom tallerkenane osv? Kor mange personar går det på ca 18 kvm? Er det mulig å få til å plassere litt over 20 personar der, med "normal" plass til kvar?

Held på å finne ut borddekning til konfimasjonen til neste år;) Jada, tidlig ute, men gidd ikkje finne ut alt i siste liten, og har eit forholdsvis lite lokale til disposisjon gratis:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har aldri målt med linjal eller noe hvor stor avstand det er mellom tallerknene, men det tar du jo på øyemål. Husk at folk har skuldre og må få litt armslag. ;-)

20 personer på 18 kvm syntes jeg hørtes helt sild i tønne ut...Bodde en gang på en hybel på 17 kvm, hadde jeg hatt 20 personer der inne hadde jeg fått fnatt! Ser ikke helt hvordan det skal bli plass til bord, stoler og å gå fram og tilbake med såpass mange mennesker og så liten plass...Men alt går sikkert hvis man legger godvilja til;-)

I dåpen vår hadde vi 16 gjester, og stua vår er ca 35 kvadrat. Det var akkurat plass til oss alle og et buffetbord. Men kommer jo an på formen på rommet også.

Gjest dagdrømmer
Skrevet

Sett dere ved siden av hverandre ved bordet og se hvor stor plass dere trenger selv for å sitte og spise. Suppe/sodd krever litt mindre armslag.

Skrevet

60 cm pr person er "regelen". Så kan man gå ned 10 cm i nødsfall:) 20 personer på 18 kvm høres lite ut selv om det er hjerterom. Har ca 65 kvm. fordelt på 3 stuer på rad og det holdt til vårt bryllup med 35 gjester. Men er glad det var pent vær og sommer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...