Gå til innhold

jeg gjør det ikke...

Anbefalte innlegg

Skrevet

smører min ti mnd gamle jente med solkrem når hun bare er i skyggen,, og de få solstrålene hun får på seg utenom det, kan ikke være noe skadelig....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Neivel, fint at du sier fra.

Skrevet

Folk har så stort formidlingsbehov her inne.

Skrevet

Jeg smører og jeg har ei like gammel jente. Husk, sola tar selv om hun er i skyggen, den tar bare ikke ikke godt som når man utsettes for direkte sollys.

Uansett, om ikke lenge så klarer du ikke å bestemme over jenta di, hvor hun skal oppholde seg. Antar hun ikke krabber ennå, siden du sier hun er bare i skyggen. Min jente har krabbet i flere måneder og er ikke mulig å klare og holde rolig innenfor teppet vi har i skyggen. Her er det oppdagelsestrangen som er størst, sol eller skygge får være det samme.

Men bevares, det får være helt opp til deg, det, om du vil bruke solkrem eller ikke. Så lenge hun ikke blir solbrent, går det nok bra. Men vil bare minne deg på at gjentatte solforbrenninger kan disponere for hudkreft. Særlig gjentatte solforbrenninger som barn. Dette har min mor fått høre av sin hudlege. Min mor har heldigvis den mildeste hudkreft-formen og ikke den veldig aggressive farlige. Da hun var barn, var det jo ikke vanlig å beskytte seg mot sola på den måten vi gjør i dag. I tillegg har hun slik typisk "engelsk hud" (lys og litt rødmusset...) som blir lett brent. Og selv om hun i voksen alder har vært flink til å smøre seg med høy faktor, er det alle solskadene hun fikk som barn som har gjort utslaget på utviklingen av hudkreften. Også hennes brødre har fått erfare akkurat det samme.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...