Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg er bare på besøk fra 2 trimester, natt til fredag våknet jeg av smerter i magen, nederst på begge sider, smertene var så intense at jeg trodde det var slutten på mitt svangerskap (førstegangs, så sikkert litt hysterisk).

Når det endelig ble morgen var smertene like intense.

Kontaktet lege og fikk komme med en gang, ble derfra sendt på sykehuset hvor de foretok UL, baby`n var frisk som en fisk og alt var bra.

Når jeg spurte om hvorfor det var så vondt kunne han ikke gi noe svar, men det kunne være kynnere eller begynnende bekkenløsning.

Så mitt spørsmål til dere er når kjente dere bekkenløsningen første gang, å kan dere beskrive hvordan det er/føles??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror dette er veldig individuelt og kommer an på hvor i bekkenet du i så fall er løs... Jeg har bare plager foran i symfysen, og kan være veldig vondt. Det kjennes ut som noen plutselig stikker inn en kniv og vrir rundt, samtidig som det kjennes ut som "noe" vil ut liksom. Men det er ikke en konstant smerte, mer som stikk av og til - og ved belastning eller bevegelser som ikke er bra.

Andre kan nok merke BL helt annerledes, hvis de har problemer med de andre delene av bekkenet.

Du kan lese mer om BL her:

http://www.lkb.no/

Skrevet

Kan også være de livmorbåndene. Når de strekkes så kan det gjøre sinnsykt vondt! Jeg har slitt med det i perioder. Har også hatt andre magesmerter som ingen har klart å finne ut av, men babyen har det bra hos meg også (har nå 6 dgr igjen til termin).

Har også bekkenløsning og låsning. Bekkenløsningen kjenner jeg ved at jeg har stikksmerter i symfysen. Kjennes ut som om ting sklir fra hverandre. Bekkenlåsningen kjenner jeg ved at hele hoftepartiet stivner til.

Skrevet

Har bekkenløsning både foran og bak, verst på høyre side bake.. Og hvis jeg ligger litt for lenge på den siden om natten, så gjør det vannvittig vondt! Da må jeg nesten ha hjelp til å skifte stilling. Verst er likevel symfysen hos meg, den er blitt bedre nå som babyen har festa seg, men før den gjorde det sleit jeg med å løfte bena, og klarte ikke kle på meg selv på dårlige dager..

Bekkenløsning er ufattelig indivduelt. Lureste er å få henvisning fra legen til fysioterapeut eller manuell terapeut, eller gå selv til kiropraktor. De kan stille en slik diagnose bedre enn legen.. Og hjelpe deg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...