Tungt med to Skrevet 7. juni 2008 #1 Skrevet 7. juni 2008 Jeg hadde termin 27. mai, men kalenderen viste 31.mai da vesla ville ut. Kjente mensmurringer ca kl 10, og slimproppen gikk. Den så jeg aldri noe til ved forrige svangerskap og fødsel. Begynte å lekke fostervann utover dagen, så da visste jeg iallfall at ventetiden ikke ville bli særlig lang. Dagen var strålende, så jeg satt ute i sola mens sambo og lillegutt monterte vogn og diverse utstyr. Vi dro en tur til byen for å kjøpe cappuccino (espressomaskinen vår har dratt til de evige jaktmarkeder) og is til lillegutt. Gikk på jakt etter gassballong til småen også. Kl 18 kom tanten min og hentet lillegutt,og da startet riene så jeg kjente det. Og de kom ganske hyppig også, så vi pakket ferdig bagen og gjorde oss klare til å dra. Kl 19.30 kom vi inn på føden, jordmora så på meg og sendte meg rett inn på ei fødestue. Det var ikke tid til registrering. Jeg hadde 6-7 cm åpning allerede. (Jippi) Jeg ba om akupunktur som smertestillende, men det var ingen tilgjengelige på vakt akkurat da som kunne det.. Noe annen smertestillende tenkte jeg ikke på, for det gikk ganske fort. Kl 21.08 fødte jeg en nydelig jente, 3500 gram og 50 cm. Fikk en bitteliten rift som ikke trengte å syes. Nå er tulla ei uke gammel, og vi er hjemme å koser oss. Tror fødselsforløpet gikk lett og raskt pga 4 uker med modningsakupunktur og bringebærbladkapsler. Det har iallfall ikke gjort det vanskeligere.. ) Lykke til videre til dere alle!
nomiha, lykkelig 3-barnsmor:) Skrevet 7. juni 2008 #2 Skrevet 7. juni 2008 Gratulerer så mye! Og så godt å høre at noen har tro på akupunktur og kapsler, har holdt på med begge deler i noen uker nå, og er veldig spent på om det kommer til å ha noen effekt.. Kos dere med barna:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå