PrinsesseJenta Skrevet 7. juni 2008 #1 Skrevet 7. juni 2008 Klarte å slutte å røyke 3 uker før lillegutt kom til verden,og han er nå 10 uker gammel.. Sitter her hjemme å er skikklig røyksugen...vurderer virkelig å ta meg en røyk.. Noen som har et tips mot røyksug?
UpsyDaisy Skrevet 7. juni 2008 #2 Skrevet 7. juni 2008 IKKE GJØR DET!!! Tenk som du kommer til å angre! Selv holder jeg motivasjonen oppe ved å tenke på hvor forferdelig vondt jeg luktet før, hvor mye koseligere det er å sitte på kafe nå som jeg ikke stresser over å ikke kunne røyke, hvor utrolig skuffet mormor hadde blitt om jeg hadde begynt igjen;) hvor masse penger jeg sparer... Og kommer suget skikkelig må jeg bare sette igang å gjøre noe, tørke støv eller noe. Får gjort mye mer nå som jeg ikke røyker;) Lykke til!
PrinsesseJenta Skrevet 7. juni 2008 Forfatter #3 Skrevet 7. juni 2008 Du har rett..har ikke røyka enda:) SKAL klare å ikke gjøre det.. Huff,men det er ikke så lett bestandig:( Lenge siden du slutta?
KristineMed2Sønner<3 Skrevet 7. juni 2008 #4 Skrevet 7. juni 2008 Uff, roper IKKE gjør det! Jeg slutta på dagen da jeg testa posetivt, holdt med helt røykfri frem til Felix var 3 mnd, hvor jeg måtte slutte å amme siden han reagerte på melka mi... Var liksom ingen ting som "stoppa" meg i å begynne igjen.. Siden jeg ikke amma lenger.. Så da klarte jeg ikke la være:-( Han er nå snart 9 mnd å røyker enda... Prøvde å slutte for litt siden, men da kasta omtrendt alle jeg kjenner røyken etter meg... Var jo ikke til å holde ut.. Du er SUPER flink hvis du klarer å la vær!! Kunne så VELDIG gjerne ønske jeg valgte anderledes!!! Da hadde jeg vært røykfri å lykkelig nå:-( STÅ på!:-)Du er råflink!!
Gjest Skrevet 7. juni 2008 #5 Skrevet 7. juni 2008 Er sikkelig røyksugen jeg også.... Var periode røyker før jeg ble gravid, og sommeren var høytid for å kose seg ute med røyk - på verandaen, på stranden, etter ett deilig grillmåltid etc. Samboer sluttet også å røyke i høst, men har festrøyket. Nå som sommeren har kommet har han nesten begynt på heltid og sitter ute å koser seg med røyken. Sånn som vi gjorde før. Blir rett og slett sur og provosert og jeg gidder ikke å sitte sammen med han når har gjør det. Jeg ammer ikke, så kunne jo røyket, men vil jo ikke begynne å røyke igjen. Hatet meg selv når jeg røyket, luktet forjævlig, hadde dårlig kondis, dårlig råd... you name it.. 1000 gode grunner for ikke å begynne å røyke, men fy fader som det allikevel frister.. PUH.. men skal holde ut.
UpsyDaisy Skrevet 7. juni 2008 #6 Skrevet 7. juni 2008 Slutta da jeg var seks uker på vei, småen er nå 14 uker. Hadde røykt i 15 år så utrolig deilig å endelig klare det. Suget var absolutt verst for meg de første ukene. Tenkte ikke så mye på det når magen vokste og alt var så spennende, men nå som sommeren er her og vi sitter ute og koser oss må jeg innrømme at suget har dukket opp litt innimellom igjen ja...
mamman til karen elisabet. Skrevet 7. juni 2008 #7 Skrevet 7. juni 2008 Ja ikke gjør det begynte selv igjen etter at jeg sluttet å amme.Angrer som bare det å nå sliter jeg. Lykke til skal krysse alt jeg har for deg!
PrinsesseJenta Skrevet 7. juni 2008 Forfatter #8 Skrevet 7. juni 2008 Takk for støtten:) Er godt å få litt ros for at man er flink=) Det gjør at man får litt ekstra mot til å gi faen i den røykinga.. Tenk på hvor flink du var som ikke røyka mens du var gravid:) Da vet du jo at du kan klare det:) Men fysj det er vanskelig å slutte..
Gjest Skrevet 7. juni 2008 #9 Skrevet 7. juni 2008 Er ikke vanskelig å slutte, er bare veldig vanskelig å ikke begynne igjen....:-) Lykke til, du klarer det!
PrinsesseJenta Skrevet 7. juni 2008 Forfatter #10 Skrevet 7. juni 2008 Ja,det er ille nå på sommeren..synes alle sitter ute å røyker og koser seg:( Var lettere når det var vinter og kaldt ute,for da blei det et ork å gå ut å røyke.. Vi må bare holde ut!!!!
Legekjærringa Skrevet 7. juni 2008 #11 Skrevet 7. juni 2008 jeg røyker ikke selv så jeg kan ikke gi deg noen kjempegode råd, men hva med å ringe sånn røyketelefon? 800 40 085 eller tobakk.no Kan hjelpe å snakke med noen. I forhold til avhengighet så må man huske på at når man fjerner noe så må man introdusere en erstatning som er positiv og ikke i den grad avhengighetsskapende (f.eks piller, alkohol, shopping, trening, sex, mat)...men en annen belønning som DU synes er positiv. Og tenk "hver gang jeg er røyksugen så skal jeg gjøre ...... i stedetfor" moderat trening og sex har en positiv endorfinutskillelse hvis det ikke gjøres overdrevet
PrinsesseJenta Skrevet 7. juni 2008 Forfatter #12 Skrevet 7. juni 2008 Takk for tips:) Noen som har ringt røyketelefonen før? Tørr liksom ikke å ringe dit..hva kan de hjelpe med?
Legekjærringa Skrevet 7. juni 2008 #13 Skrevet 7. juni 2008 støtte og veiledning ved røykeslutt, og noen å snakke med ved abstinenser...motivere deg ved ditt valg
Turbomamma<3<3<3 Skrevet 8. juni 2008 #14 Skrevet 8. juni 2008 Jeg røyker ikke selv, men har ei venninne som sa at hun klarte å slutte tvert etter å ha lest boka "Endelig ikke-røyker". Den skal visstnok motivere veldig bra!! Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå