Gå til innhold

er det noe som kan sette igang menstrasjonen??

Anbefalte innlegg

Skrevet

finnest det noe?? får ikke tilbake mens etter fødsel ( 2 år siden)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Salviete tror jeg hjelper på slikt.

Skrevet

ja det finne ulike hormoner som en kan få for å få eggløsning:) Kontakt legen din.

Skrevet

Jeg vil og ha tilbake mensen...ammer ca 2-4 x pr dag,snuppa er strax 1 år. . . .Jeg lurer jeg også . . .

Men kan man ikke ha eggløsning selv om man ikke har mens???

Skrevet

Jo, eggløsning kommer før første mens, så du kan i prinsippet bli gravid igjen før du har fått igjen mensen...

Akupunktur og salviete kan hjelpe frem mensen. Jeg brukte begge disse to metodene da vi prøvde på nr 2. Da hadde jeg ammet storesøster til hun ble et år, og siden vi ønsket å gå igang med nr 2, ønsket jeg mensen tilbake snarest. Vet ikke hva av dette som evnt virket, men jeg ble nå fort gravid.

Ellers kan en hormonkur med pergotime hjelpe. Da må du kontakte lege/gyn først og forklare at du ikke har fått igjen mensen. Jeg gikk på denne kuren da vi ble gravide med nr 1 fordi jeg ikke fikk igjen mensen etter p-pillestopp. Jeg ble gravid på en kur, så dette var effektivt for meg. Jeg måtte ta en del blodprøver osv for å sjekke hormonstatusen min før jeg gikk igang på kuren. Ellers er dette en kur med få bivirkninger (en liten forhøydet mulighet/riskiko for tvillinger, hehe).

Det spørs litt hvor travelt du har det. Men personlig hadde jeg kontaktet lege først og bedt om å få tatt ulike blodprøver for å sjekke hormonstatusen.

Skrevet

Om man ammer bør man ikke bruke salviete forresten, da det stopper melkeproduksjonen.

Skrevet

Ja, det er riktig som meg & lille vampyr sier. Salviete inneholder naturlig østrogen, og kan stoppe melkeproduksjonen. Derfor brukes salviete også når man har sluttet å amme og ønsker å stoppe melkeproduksjonen, hvis dere skjønner hva jeg mener... Men den bør jo ikke brukes hvis dere ønsker å fortsette å amme.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...