Anonym bruker Skrevet 7. juni 2008 #1 Skrevet 7. juni 2008 så lang tid på å ordne til grøtmåltidet. Gutten min blir utålmodig, og det ender ofte med at jeg må gi pupp imens han venter. Og da er han ikke så ivrig på grøten. Noen ganger må jeg koke flaskene først, koke vann, blande mme, ha i malt og tran bla, bla, bla. Noen som har noen gode tips om hvordan dette skal gå raskere?
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2008 #2 Skrevet 7. juni 2008 Ha vannet klart på termos. Og koke flaskene etter forrige måltid. Da sparer du mye tid!
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2008 #3 Skrevet 7. juni 2008 Flaskene kan du vell koke på forrhånd? Vannkokeren/kjelen trenger ikke være full, bare så mye vann du trenger... Foresten, du kan vel gjøre det klart før han skal spise? Vet vell når han skal ha grøt ca? mao begynn litt før?
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2008 #4 Skrevet 7. juni 2008 Hvorfor gjør du det så innviklet da? Kan du ikke varme vann i micro og røre sammen grøt og MME? Malten kan du jo også blande i flaska med melk hvis han får det etterpå? Eller ammer du? Skjønte ikke helt det, jeg...
Gjest Skrevet 7. juni 2008 #5 Skrevet 7. juni 2008 Har du vannkoker? Kok opp kaldt vann og sett i kjøleskapet. Når du skal lage mme tar du 2/3 kaldt vann og 1/3 nykokt vann ( tar ikke mange sekundene når du bruker vannkoker) da blir det rett temp med en gang ( mini liker det ihvertfall sånn) Pass på å alltid ha rene flasker, jeg hadde altid nok til at jeg kun vasket på kvelden, + en ekstra om det skulle være noe
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2008 #6 Skrevet 7. juni 2008 Men skal ikke vannet koke i 5 min??Trudde det jeg......Har vannkoker ja, så da vil jeg jo spare mye tid.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå