Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som har erfaringer med å ta med spebarn til Øst Afrika / Afrika?

 

Jeg er gravid med termin 19 August, og pappaen er fra Uganda. Han har enda ikke oppholdstillatelse, og UDI jobber så treigt at det virker som om det kan ta laaaaaang tid før vi får sett hverandre igjen. Derfor lurer jeg på å dra ned å bo med han til vi har fått visumet. Er det noen som har erfaringer med å ta med spebarn til Afrika? Jeg er jo selv kjent der da jeg har bodd der, og vet at det finnes gode helsetilbud osv, men er fortsatt usikker.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke erfaring med det sjøl, men jeg kjenner andre som har bodd i Øst Afrika med småttiser og det har gått fint. Jeg tror ikke jeg ville hatt lyst til å føde der akkurat og jeg tror jeg ville blitt ganske stressa på en del hygieneting i varmen. Men, det kommer vel litt an på hvilket budsjett du har... For du må vel regne med å måtte bo en del dyrere enn du kunne som enslig slik at du føler deg trygg på at baby har det bra. Og så er jo malaria en stressfaktor, men det vet du jo og det er jo bare opp til deg å vurdere om du vil ta sjansen eller ikke. Lykke til med valget og barnet!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...