Gulljnta Skrevet 7. juni 2008 #1 Skrevet 7. juni 2008 Enten litt tidlig ammetåke eller så er det stripene jeg sitter med i håret nå som gjør susen, men! jeg testet positivt 29. februar, og har nå fått termin 8. november på ul. Skulle hatt mens ca 20. februar, men kom aldri så derfor testet jeg i slutten av mnd og den var positiv. Så da teller jeg fra februar til november, og kommer til 10 mnd.. Kanskje jeg bare er dum nå og helt i tåka, men hjelp noen
Tuttelure Skrevet 7. juni 2008 #2 Skrevet 7. juni 2008 et svangerskap er på 40 uker - 9 mnd. en mnd er på mer enn 4 uker derfor blir det 10 mnd dersom du regner 4 uker pr mnd.
Ønskebaby08*12 Skrevet 7. juni 2008 #3 Skrevet 7. juni 2008 Er ikke sikker på om jeg har forstått dette med uker og måneder rett, jeg heller,men man går gravid i 40 uker og 2 dager ( svangerskapslengde). Man, regner lengden fra første dag i siste mens, det vil si at du ligger ca 14 dager før babyen, som først blir befruktet når du har eggeløsning, et par uker etter mens. Uansett, man går gravid i over 9 månder, det vil si man går 9 fullgåtte måneder, og litt inn i 10 mnd...
heldigesnart4barnsmamma Skrevet 7. juni 2008 #4 Skrevet 7. juni 2008 JM sa at ho ikkje likar å rekne svangerskapet i mnd, men i veker - nettopp av denne grunn. Ho sa at et svangerskap i virkeligheten er 10mnd (40 veker og 2 dagar)
Gulljnta Skrevet 7. juni 2008 Forfatter #5 Skrevet 7. juni 2008 Ja, regnet februar og november som hele mnd jeg nå da Bare jeg som ikke forstår at dette kan stemme for ble satt så langt tilbake i forhold til hva jordmor trodde Det synker vel inn.
HegeAE Skrevet 7. juni 2008 #6 Skrevet 7. juni 2008 Eg og har funnet ut at ein faktisk går gravid i 10 mnd... 40 veker.... Men, viss ein skal telle frå den mnd eggløysninga fant stad,, altså i mitt tilfelle.. blir det 9 mnd..... Har termin i november.... Viss eg ikkje reknar med februar mnd, men begynner å telle på mars, blir det 9 mnd. Viss eg reknar frå første dag med mens sist gang, blir det faktisk 10 mnd.... Altså frå februar-november, og det er 10 mnd.... Men, ein kan jo gjerne seie 9 mnd, for 2-sifra tal blir jo veldig langt å gå gravid da.....
Herkules Skrevet 7. juni 2008 #7 Skrevet 7. juni 2008 Et svangerskap er 9 mndr og ca 1uke(rundt 8 dager )Da regner man fra første dag i siste mens. regner man fra unfangelsen så blir det litt under 9 mndr om du hadde siste mens 21. januar og regner 9 mndr er det 21. oktober og så legger du til 8 dager så er du på 29. oktober. Dette er mitt eksempel. Siden måndene har ulik lengde kan dette variere med noen dager. Det er kun februar som har 28 dager når det ikke er skuddår som har kun 4 uker En gjenomsnittlig månde har ca 4,3 uker
Herkules Skrevet 7. juni 2008 #8 Skrevet 7. juni 2008 Om du skulle ha mensen ca 20. februar så ligger du et par dager etter meg i løypa. Har du 28 dagers syklus så hadde du mensen ca 23 januar og kanskje litt senere? da har du termin i begynelsen av november I tillegg så kan terminen avvike litt fra de faktiske forhold, da det baserer seg på mål på baby beregnet mot statistiske målinger.
Gulljnta Skrevet 7. juni 2008 Forfatter #9 Skrevet 7. juni 2008 Takk Herkules, endelig ble jeg litt klokere
Maya_1 Skrevet 7. juni 2008 #10 Skrevet 7. juni 2008 Hvordan får du februar-november til å bli 10 måneder? Jeg teller bare 9..hehe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå