Gå til innhold

SÅ UTROLIG KVALM (ER GRAVID I 7 UKE). NOEN GODE RÅD???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg trenger hjelp. Det værste er at jeg skal ikke beholde barnet men har ikke time hos sykehuset før om 1 og 1/2 uke og når jeg ditt uten at noe bedrer seg så har jeg kastet opp i 3 uker i strekk. Vet det ikke er mye men det er nok når jeg skal ta vare på en liten en ved siden av.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingefærøl

Tørt knekkebrød

Banan

Det er det jeg kommer på for øyeblikket

Skrevet

Jeg fikk noen tabletter av legen som gjorde at jeg ikke var så kvalm, phenergan het de. Før jeg fikk dem synes jeg det hjalp litt å spise før jeg sto opp av senga, samboeren min serverte startkjeks og eplejuice og farris blandet ca 50/50 og det hjalp.

Hvis jeg var deg, ville jeg tatt kontakt med legen/sykehusete og prøvd å få en time tidligere. Unødvendig at du skal være så dårlig i 1,5uke til, påkjenning å ikke skulle beholde uansett, så det burde gå an å fremskynde timen så du slipper å være så dårlig i tillegg:-(

Skrevet

Reisesyketabletter skal visst hjelpe sier de.

Skrevet

Ingefærte/ Imsdal med ingefær og pære.

Salte kjeks(ritz)

Postafen reisesyketablett, fåes uten resept.....De har kortvarig effekt. MEN du får ihvertfall i deg litt mat. Hjalp meg veldig. (jeg fikk de av legen)

På apoteket/helsekost får du kjøpt armbånd med noen kuler som presser på noen punkter i håndleddene slik at kvalmen reduseres.(Prøvde ikke disse selv, men hørt om andre som har hatt god nytter av de).

Ellers så ville jeg prøvd å få i meg litt mat og drikke før du står opp morgenen. Selv hadde jeg ritz kjeks og vann ved senga.

Du blir ikke mindre kvalm av og ikke spise, så pass på å få i deg litt..... Jeg spiste også litt havregrøt og most banan.

Jeg var kvalm og kastet opp i strekk fram til uke 21. Føler med deg, håper det gir seg snart :)

Lykke til :)

Skrevet

Tusen tusen takk! Skal virkelig prøve dette. Går til sengs med vann med ingefær smak og kjekks i kveld. Jeg har reisesyketabletter her så kan prøve.

Angående det å gå en stund så virker det som helsevesenet ikke bryr seg noe særlig. Jeg gråt mine modige tårer og klagde det jeg kunne til 4 sykehus som ligger i nærheten men tidligste timen var 16 juni. Synes det utrolig urettferdig, særlig siden jeg er ikke en av de som er uforsiktig og ikke klarer å bestemme meg. Babyen kom seg igjennom tross p-plaster og jeg vet jo at for hver uke som går ligner det mer og mer en liten baby. Derfor ringte jeg tidlig til sykehuset for jeg viste jo at jeg ikke kan beholde men her sitter jeg med skjegget i postkassen.

Skrevet

Har egentlig ikke flere råd enn de som allerede er gitt.

Vil bare gi deg en trøste klem og si god bedring.

Å ta avgjørelsen om å fjerne kan umulig være lett, uavhengig av årsak og alder. Å være så dårlig må bare være en ekstra påkjenning.

God bedring

Klem fra meg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...