Gå til innhold

KOKO... hvor er dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

... er dere på bryggedans hele gjengen??? ;-)

Dette har også vært en dag med start klokken 06.18. jeg vet at det er vanlig "ståopptid" for folk flest altså, men det er litt i tidligste laget for meg vet jeg.... :-) Klokken åtte var jeg allerede ute på tur med dritgreijenta i vogn. Vi gikk tur i to timer, spiste sjokolade"kroasang" og drakk deilig kaffe latte. Det er helt utrolig kosleig å være ute i sommermorgenen når sola skinne rog folk er i sånn litt trøtt med blid - dvalemodus... jeg liker når ting er helt stille før det våkner liksom, og sånn var det i dag tidlig. helt utrolig koselig rett og slett.

en svippastur innom IKEA for å kjøpe den mest geniale pakkeløsningen jeg har sett. Denne varme turen var på oppfordring fra rogalands strengeste "rævsparker"... og jeg takker og bukker og neier - superduper er rett og slett effektiviteten selv.

så ble det rett og slett litt pakking.... jeg har pakket fire svære pakkeløsninger med ting vi slett ikke trenger akkurat nå. Alt snegetøyet, alle (ca en million) ullteppene, vintertøyet og tusen millioner duker og stoffer av ymse slag... herre min hatt, men vi bruker det jo så det kan jeg ikke kaste. Jeg gleder meg til å støte på ting som skla i søpla, men da det var visning så kastet vi jo en hel haug, så så mye er det kanskje ikke? Vi får se hvor mye superduper smugler ned i søplesekkene :-)

Så kom han hjem, skoleturfareren. Solbrun/brent og fin, stolt og veldig glad og fornøyd. han hadde svømt tre tak, og fisket tre fisk bare spist frokost og pølser og fått hanekamsveis av vnden på "hurtigruta" hehe... Deilig å få hjem en sånn en. Nå er han lagt, og antagelig får han sove godt etter en tur full av opplevelser som antagelig blir sånne minner som man bare drømmer om å ha.

Nå skal jeg rydde litt.... og spise is kanskje? ta meg en røyk kanskje?? vet ikke helt, men sommeren må i alle fall nytes før den blir borte på mandag.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

HALLLOOO igen til deg:-)))

Ja, det er sannelig stille her for tiden. Mulig det har noe med været å gjøre????

Vi har også kost oss ute i det fine været i hele dag. Føler meg litt sånn stram i maska akkurat nå... Noe rød på nesa har vi blitt alle sammen.

Er det ikke deilig med små gutter som har vært på tur og er storfornøyde med helgen???

Husker vi var på en sånn tur med allidretten i fjor ( jeg var med da, gutten var jo bare 4 år...). Det var den ene helgen som var helt knall i fjor..

Som regel må vi "gjete" storebror når han er på stranda, for han har nokså liten respekt for vannet, men denne helgen "oppdaget" han krabbefiske.. Han satt og fisket krabber fra han sto opp til det var på tide å køye for kvelden..

Han lever fremdeles på minnene om denne turen, lille gutten min:o))

Og du.. Blir sommeren borte på mandag???? Er det meldt regn da eller?

I så tilfellet synes jeg du skulle nyte isen din ( og kanskje røyken ).

Jeg har både drukket rødvin og røyket...

Skrevet

Hei du! Jeg er overhodet ikke på bryggedans, ikke har jeg lyst til det heller. Maudmannen og jeg har akkurat spist reker på terrassen og sett sola forsvinne bak tretoppene der borte på andre siden av togskinnene. Nå er det slutt på romantikken, for nå oljer han det nye bordet der ute...

I dag har vi rett og slett vært på Tusenfryd. Det er jo rett borti gata her, så vi kjøpte like godt årskort. Du vet det at jeg er jo gift med en sunnmøring, så han sørger nok for at vi får valuta for pengene. Vi har kjørt mange karuseller og berg-og-dal-baner. I fjor var jeg gravid, da var vi i mange sånne fornøyelsesparker og jeg måtte nøye meg med å passe lillebror. Det var derfor gøy for mor å få kjøre i år og kjenne det kile i magen. Her er det vaaarmt, så det ble et par timer i bassengene der også. Jeg tror de fleste tenkte at det var for varmt for Tusenfryd i dag, så det var nok fullere på strendene enn der.

I morgen skal storebror spille cup. Fire kamper midt på dagen, det kan bli i varmeste laget! Etterpå blir det nok en tur på stranda for å avkjøle oss.

Pakking er strevsomt og da skjønner man hvor mange ting man har. Jeg får liksom så lyst til å kaste jeg da. Lysten blir større og større etterhvert som berget med kasser vokser. Trenger vi denne da? Disse her er det da lenge siden vi har brukt? Resultatet kan fort bli at man savner noe et år senere... Da vi flyttet nå sist hadde vi jo flyttebyrå og det var interessant å pakke ut. Dårlig merket og totalt usystematisk. Fire bøker, seks tallerkner, to bukser, litt leker og en blomstervase liksom. I en eske det sto "Stue" på. Vi rakk i hvert fall å se på alt mens vi pakket det ut ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...