Gå til innhold

hva syns du(utenom tema)ang hund...

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så nydeliiiig!! :D Har selv en Chihuahua gutt, han heter Snaff :)

Gjest irismor
Skrevet

Blir det ikke billigere å kjøpe den i norge (hvis du bor her da).

Ettersom det var en utenlandsk nettside tenker jeg på. Må ikke hunden i karantene osv...

Men de var utrolig søte da =))

Skrevet

Husk på dette: det er strenge regler for kjøp av hund i utland. Den kan ikkje reise til norge før fire mnd etter rabbisvaksina, og da skal det dokumenteres at den har meir enn 0.5IE med antistoffer. Vaksina kan ikkje gis før valpen er 3-4mnd. Altså kan valpen bli over eit halvt år før den er lovlig i Norge.

Nydelig valp sånn utenom det. =)

Skrevet

hei,ja de e nydelige :-)

falt for den lyse først,så tror vi velge den :-)

gratulere da:-) så du er gravid igjen :-) så koselig..

Skrevet

Hadde jeg hatt en Chihuahua ville jeg kalt den TacoBell etter reklamen, med når liker jeg heller ikke rasen.

Gjest irismor
Skrevet

Har alltid vært av den mening at man skal ha "store" eller tøffe navn på små hunder.

Teal`c

Samson

Ares

Sokrates

Ask

Birk

Men ikke lett å finne navn når man ikke har sett hunden. Navnet må passe bikkja.

Skrevet

ja visste de har regler på det,men visste ikkje at hunden blir 6 mnd ca før vi får den.må nok undersøke det nærmere :-)

Skrevet

Det er mange chihuahuaer til salgs på finn.no :)

Skrevet

Det kan hende oppdretteren er hjelpsom. Eg tok vare på ein hund for ei venninne, og det tok så lang tid. Mulig sprøyta kan settes tidligere enn det vår veterinær ville sette den, men blodprøven må tas 3mnd etter vaksina. Bikkja vår mangla ei uke, og han måtte i karantene, mens prøven hans vart sjekka i danmark

Skrevet

http://www.mattilsynet.no/portal/page?_pageid=54,40083&_dad=portal&_schema=PORTAL&navigation1_parentItemId=2028&navigation2_parentItemId=2028&navigation2_selectedItemId=2442&_piref54_40088_54_40083_40083.artSectionId=136&_piref54_40088_54_40083_40083.articleId=16370

Her har du ein link til reglane. Det er ein egen link til innførsel av dyr under 3mnd. Det var eit par regelendringar rundt dei tider då så mange dyr vart smugla inn i landet i ein periode.

Lykke til =)

Skrevet

Gadd ikke skrive så mye men her står det litt angående valg av valp:=)

De var forresten nydelige, men jeg ville nok gått for en valp fra Norge eller Sverige. Har sett hunder bli helt ødelagte etter karantetid- de ble rett og slett aggresive!

Skrevet

Blander meg veldig her, beklager den. =)

Hunden må ikkje stå i karantene i 12veker. Den kan bu hos oppdretter mens ein venter på prøvesvara. Eg er enig med Fru lilla, 3mnd karanteneisolat på flyplassen er ikkje å anbefale. Det holdt lenge med ei uke for stakkars guten vår.

Skrevet

Hei =)

Vi hadde en svart liten Dvergpincher i over 15 år!

Han het Big M =) Vi kalte han for Bigi ( Biggi ).

( Skrev Bigi,men uttalte det Biggi)

Stort navn til en stor personlighet ;-)

Skrevet

har ikkje lyst at den ska sitte i karantene nei.det fortjener ingen hund...så vi får se :-) :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...