Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jakob spiste flaske før leggetid. Hadde hatt en halv teskje malt i og han drakk ca 200 ml. La han over skulderen for å rape, og da kastet han opp HELE flasken, det var et helt vilt syn! Ble nesten redd for han. SPY over alt (var tilogmed melk på trusa mi). Måtte rett i dusjen begge to.

Kan det være malten? Har nettop begynt med det...

OMG kommer ikke over dette...

Måtte gi han en ny flaske og han slukte da 150 ml. Og han var rimelig mett før han kastet opp.

Erfaringer på dette? Er det mange som kan reagere på malt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan hende det kun va et engangs tilfelle?? Jenta vår hadde et slikt tilfelle med collet sin mme, og det lukta virkelig spy,sikkelig ekkelt! Men det sjedde kun en gang, men pga den fæle lukta så bytta vi til Hipp sin mme.

Vår reagerer ikke på malt!

Kan som sagt hende han var litt dårlig i magen?

Skrevet

Hei.

Vi hadde samme reaksjon på malten, spydde opp hele flaska. Måtte kutte den ut til slutt. prøvde og ha mindre i hver flaske men da hadde den ingen effekt. Vi begynte med sviskemos istedet.

Han var 3 mnd da han fikk det første gang, og synes det var kjempegodt. Synes det var lettere og regulere med svisker enn med malt....

Skrevet

Ja det var virkelig en helt syk opplevelse. Og så blid etterpå da..

Kan ikke være merket, for det har vi brukt hele tiden, så må være malten isåfall. Sviskemos ja, takk for tipset! Da skal vi prøve det istedet:)

Skrevet

om gutten drakk hele måltidet før han rapte?

har hatt noen tilfeller med vår lille, at jeg syns han har drukket så rolig og ikke fått i seg så mye luft at jeg har latt ham spise alt før jeg tar han opp for å rape, det har endt med skillelig oppsprut!!

Skrevet

Vår første gutt kastet opp av malt, kunne ikke gi det. Gav han laktulose i stedet, det er og bra for avføringen, og ikke noe farlig.

Skrevet

Hvor får man kjøpt laktulose? Prøvde med sviskemos idag, men det var tydeligvis IKKE noe godt! Rynke på nesa og brekke seg:)

Han spiste hele flasken ja, men rapet en gang imellom. Han pleier alltid å gjøre det. Idag har jeg ikke gitt malt og har ikke gulpet noe. Konklusjonen er vel da at malt ikke er greia for han.

Skrevet

seller laktulose på apoteket=)

Skrevet

Har du prøvd en annen type mme enn det du pleier da? Jeg ville ikke kuttet ut malten for et engangstilfelle hvis jeg var deg... Alle har det sånn fra tid til annen da.. Her hadde vi sprutgulp ved bruk av Nan og Collett mme. Men vil ikke si at en gang med spy/sprutgulp er nok til å si han ikke tåler det.

Skrevet

Jeg tenkte over det igår og kom frem til at hver gang han har fått malt i flasken har han gulpet masse. Har bare ikke tenkt veldig over det før den skikkelige dosen igår kveld... Han fikk noen flasker uten og noen med. Han har jo gulpet innimellom før også, men aldri spesielt mye og ikke slik som dette..

Nan har han brukt som tillegg siden han ble født så det er jeg sikker på at han både tåler og liker.

Jeg tror iallefall nå at det er malten og siden det er fler som også reagerer på den og det finnes et alternativ som er like bra, så er det best å gå for det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...