Viktoria :) Skrevet 7. juni 2008 #1 Skrevet 7. juni 2008 Har hatt brunlig utflod siden 4+ uker, og da jeg på tirsdag (6 uker) fikk store blødninger gikk jeg til fastlegen min, som sendte meg umiddelbart til Ullevål. Flink fastlege, forresten... Der fikk jeg UL og de så spira med bankende hjerte. Ble lettet, men kan ikke slippe jubelen løs fordi en slik blødning kan være et dårlig tegn. Legen sa at jeg kunne regne med litt spotting i ettertid. Fikk også ny time til UL to uker etter. Nå er jeg 6+4 og bare fortsetter å blø. Friskt blod. Ingen magesmerter, og fortsatt veldig kvalm, hodepine og ømme pupper. Er så utrolig lei av å blø! Føler at det umulig kan være noe bra. Er redd for SA/MA og redd for at spira skal ta skade av blødningen. Er like lei av å føle meg elendig (kvalme/hodepine). Vurderer å sykemelde meg frem til sommerferien... Orker ikke tanken på jobb nå. Huff. Mye klaging fra meg nå. Sorry. Men er det noen som har opplevd noe lignende? Hvordan går det/gikk det?
corleone Skrevet 8. juni 2008 #2 Skrevet 8. juni 2008 Jeg har hatt en brunlig blødning med noen friske innlegg i 2 uker i dag. Hatt 2 UL som ikke viste noe galt. Hjertet slo og veksten var normal/+ . Tør heller ikke slippe jubelen løs men er jo lov å håpe (ca 9 fullgåtte uker nå).
venter nr 2! Skrevet 8. juni 2008 #3 Skrevet 8. juni 2008 Hei, håper denne historien kan lette bekymringene: Ei venninne av meg har to barn, under begge graviditetene blødde hun fra uke 3-4 og i 6-8 uker ca. Begge barna er friske og raske, og hun fikk beskjed at det var pga hormoner. Så det er helt sikkert ikke no farlig, men forstår bekymringen. Masse lykke til!
<3tobarnsmor<3 Skrevet 8. juni 2008 #4 Skrevet 8. juni 2008 Plages også med blødninger hver dag. Noen dager kan være verre enn andre. Det begynte når jeg var i uke 14 - 15 å har vart helt til nå. Nå er jeg i uke 20. Har vært på sykehuset 2 ganger, men de sier jeg skal ta det med ro fordi blødningene kommer ikke fra morkaken. Men vanskelig å ta det med ro syns jeg, liker ikke blod. Skal til fastelgen i neste uke, spørre hva han tror det kan være. Men merker at babyen har det fint, for hun sparker og rører seg der inne. Herlig følelse det
Viktoria :) Skrevet 9. juni 2008 Forfatter #5 Skrevet 9. juni 2008 Takk for svar! Hørte i dag om en venninne av en venninne som hadde veldig sterke blødninger i begynnelsen av sitt svangerskap. Ble tom sendt på ul hvor de ikke kunne se noe, så hun fikk beskjed om at hun hadde abortert og at det bare var å glemme. Hun ble lei seg og tok en trøstefest, men syns det var litt rart at kvalmen ikke ble borte. I dag har hun en sunn og frisk 4-åring. Så det finnes noen gla'historier der ute. Håper det går bra med oss!
MammaTil NoraOgEmmaOgSander Skrevet 10. juni 2008 #6 Skrevet 10. juni 2008 Skjønner deg kjempe godt! Det er slitsomt å blø hele tiden... Jeg gjorde og det under det første svangerskapet, men det gikk jo bare bra tross blødninger! Spiren fra da er nå blitt en livlig 3 åring! Blødningen da skyldes en polypp som vokst rett utenfor livmormunnen, og det var den som blødd. Så bare slapp av. Skjer det noe så skyldes det nok at det er en eller annen feil med fosteret. Men oftest går det bra, det er jo ca. 90% sjanse at det skal gå bra så...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå