Gå til innhold

Tannlege, bedøvelse i uke 38?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 37+4 i dag. Har i de siste ukene merket at det er noe med den ene tannen min. Det har nå gått av flere stykker av den over disse ukene, og nå er det såpass at jeg kjenner det veldig godt med tungen. Legger seg mat der som jeg ikke får opp med tannkost... må bruke tannpirker for å få fjernet alt, og det er mistet stykke helt ned til tannkjøttet på den ene siden. Det er ikke vondt, bare ekkelt med tanke på at jeg kjenner det med tungen. Var til tannlege i februar, og siden jeg var gravid ville hun ikke ta røntgen. Alt såg bra ut da, men hun ville gjerne ha meg tilbake så snart som mulig etter fødsel for å få full oversikt og tatt røntgen. Sitter her nå og er så i stuss om jeg skulle bestilt meg en time nå før fødsel... Men er så dumt om de bare fikser den midlertidig og så må jeg tilbake like etter uansett. Men jeg vil jo heller ikke det skal bli verre.... kan jo hende jeg over termin også, så da blir det jo enda lenger tid til...Og jeg har fryktelig tannlegeskrekk, så ender vel med at jeg starter fødselen på tannlegekontoret..hehe...

Hvordan er det med bedøvelse osv når en er gravid? Kan jeg ta det? Vet en kan ta det om en feks har skikkelig vondt (da hadde hun tatt røntgen også, sa tannlegen...), men jeg har jo ikke vondt..

(prøver vel kanskje bare å gi meg god samvittighet til å utsette den... så dumt som det er....)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gå til tannlegen:) viktig med god tannhelse under graviditeten, faktisk så er det større risiko å ikke ta en tur. feks tannkjøttbetennelse er ikke til å tøyse med.

har selv vært 2 ganger og skal tilbake om 1 1/2 uke. haaater tannlege, men vil ikke utsette noe som er så viktig. tenkt på prisen hvis du utsetter den enda mer?

og tenk, har du lyst til å dra til tannelegen med en nyfødt baby? he he;)

krysser fingrene for deg.

(forresten, bor du i oslo så må jeg anbefale grefsen tannlegene, kjempe flinke)

Skrevet

Hei! Jeg var hos tannlegen for noen uker siden, er 36+3 nå. Jeg mista ut ei fylling og en del av ei tann. Han ville fikse den ordentlig, men jeg har tannlegeskrekk og gjør ingenting uten bedøvelse. Han leste hva som stod på den han hadde og der stod det at den ikke anbefales til gravide...så her ble det midlertidig ordnings! MEN jeg vil tro at det er ulike bedøvelser og at noen sikkert trygt kan brukes. Så kanskje du kan ringe og spør hva din tannlege sier? Hvis du ikke har vondt så går det nok bra å vente :-).

Skrevet

Hei:) Jeg trakk en visdomstann i uke 37, så bedøvelse kan du få :)

Skrevet

Har opplevd det same sjølv med ei tann som mista fleire stykker. Gjekk ikkje til tannlegen med den, men endte opp med ein kraftig tannverk og måtte rotfylle 3 kanaler. Og etter den turen der og smertene forsvant, så forsvant tannlegeskrekken og....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...