Krøllefrøken Skrevet 7. juni 2008 #1 Skrevet 7. juni 2008 Har en sönn på 9 måneder, og smörer han med solkrem. Sånn for babyer som jeg har kjöpt på apoteket. Men mener å ha hört at solkrem egentlig ikke skal brukes på barn under 1 år? Men man må vel gjöre det? nå om dagen er det jo så sinnsykt varmt, og selv om vi er i skyggen hele tiden er det jo uv-stråler.... Noen som vet?
Gjest Skrevet 7. juni 2008 #2 Skrevet 7. juni 2008 det sies vel det at barn under 1år ( eller er du under tre til og med?) ikke skla smøres med slokrem, og helle rikke vær ei solen?! det sier seg jo selv at det ikke går.... Du kan helt fint smøre han med solkrem, men side han er såpass liten ville jeg (me det er meg da) hvert ekstra nøye med hvilken solkrem du bruker ( jeg brukte babyline og eucerin til min. bbayline er veldig tykk og ikke no elett å smøre ut, men legger seg jo som e hinne da- sån at han ikke blir brent. eucerin er også veldig god, tynn og lett å smøre på. garnier kom som best i test i år mener jeg, samme med loreal sin. eucerin og babyline kom godt ut i fjor. ). Hvis du ikke vil det, så er jo sånn uv drakt et alternativ da?! hvis du føler deg tryggere med det?
Krøllefrøken Skrevet 7. juni 2008 Forfatter #3 Skrevet 7. juni 2008 jeg leste nettopp nå at sånn solkrem som legger seg om et lag utenpå huden er bra for de små, så skal ta meg en tur på apoteket og kjöpe en sånn. den jeg har nå er for babyer, men tror ikke den er av den typen som legger seg utenpå huden. jeg föler meg vel egentlig trygg på å smöre han med solkrem og holde han i skyggen, men vi skal til kreta i sommer og vurderer en sånn uv-drakt da. litt sterkere sol der... men jeg var i barndåp hos sösteren til sambo i dag, og dåpsbarnet var 5 mnd. hun hadde han bare i bleie, uten solhatt og uten solkrem.. midt i solsteika!! jeg synes så synd på den stakkars gutten ... men hun skulle absolutt ikke smöre med solkrem fordi det var livsfarlig for de små sa hun! så da må det da virkelig väre bedre med litt solkrem, for å beskytte huden!
Gjest Skrevet 7. juni 2008 #4 Skrevet 7. juni 2008 Dette er nettopp en av de tingene jeg hadde i tankene på mitt innlegg om at foreldre nok ikke alltid vet best selv... Altså ikke akkurat dette konkret, men at noen ganger er ikke foreldre opplyst nok om alt og vet derfor faktisk ikke best for sitt barn. Solkrem er i hvertfall tryggere en sol for en sart babyhud...
Krøllefrøken Skrevet 7. juni 2008 Forfatter #5 Skrevet 7. juni 2008 skjönner hva du mener med innlegget ditt .. mange foreldre som ikke er opplyst nok, som ikke forsöker å lese seg frem til ting og som absolutt ikke vil höre på andre sine erfaringer. de vet best selv! samme dama som gikk rundt med babyen midt i solsteken uten noe beskyttelse, har også gåstol og hoppetusse som babyen tilbringer STORE deler av dagen i. i går hadde han värt i gåstolen i 4 timer sammenhengende, for da fikk hun tid til å slappe av på sofaen.
Gjest Skrevet 7. juni 2008 #6 Skrevet 7. juni 2008 Herrefred, stakkers unge! Får vel hele DB på nakken nå jeg, men jeg tror faktisk jeg enten forsiktig ville prøvd å ta dette opp med henne eller evt kontaktet helsestasjonen hun sogner til og spurt om HS kunne sånn forsiktige opplyse litt om solkrem og gåstoler... I mine øyne er dette litt på grensen til, nei ikke barnemisshandling, det er det vel ikke, men uvettig oppførsel i hvertfall...!
Krøllefrøken Skrevet 7. juni 2008 Forfatter #7 Skrevet 7. juni 2008 jeg har forsökt veldig forsiktig å si at hun kanskje skal finne andre lösninger, men hun mener at det er vel fortjent å ha en baby i huset som ikke skriker hele tiden. han hadde kolikk de 3 förste mnd, og jeg forstår veldig godt at det er slitsomt. men det er ingen unnskyldning mener nå jeg da.. hun har nesten sluttet å amme pga vekttap, så hun gir han mme. da tar hun varmt vann i springen og blander med pulveret. sambo er svensk, så sösteren hans bor i sverige og jeg aner ikke hvordan det fungerer med helsestasjoner osv her.. jeg har som sagt forsökt å hinte litt til henne, men hun er en utrolig spesiell dame og blir veldig for fornärmet. og uansett så vet hun best selv, så det hjelper liksom lite å si noe! får bare håpe hun hörer litt på hva jeg forsöker å si, og kanskje tar det opp med HS selv. mulig hun tar det til seg da
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå