Gå til innhold

Ang. de første tegn til liv i magen:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan kjente dere det? Hvor ofte? Når? Og når begynte dere å kjenne liv hver dag? Og når kjente dere det utenpå magen?

De siste ukene har det "kilt" i magen, stort sett hver dag. Har også noen dager kjent små dunk. Herlig:) Ingen tvil om at det er babyen:)

Men merker jeg blir litt bekymret når jeg ikke har kjent noe på en stund... Når skal man kjenne liv hver dag?

Og en annen ting... kjenner det stort sett på samme sted hve gang... Er det vanlig? De er jo veldig aktive der inne:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei jeg merker også mye av det som du beskriver. Har kjent det en stund nå. Men det er ikke hver dag, da.

Jeg er 16 uker på vei nå, hvor mange uker er du?

Skrevet

Jeg er 16+5 nå, og har vel kjent det... tja et par uker kanskje? Men det blir mer og mer - og kjenner det bedre. Er så "rart" liksom...

Hver gang jeg kjenner de små dunkene skvetter jeg til, hehe...

Kjenner du det på forskjellige steder hver gang?

Skrevet

tror man skal kjenne etter liv hver dag f.o.m. uke 24

Skrevet

Hei da er vi ganske likt vi, da! Jeg teller ikke dager, men er vel ca 16+4-5 selv...

Ja, det er kjemperart! Men utrolig fint å kjenne at det er liv. Kjenner du noe hver dag?

Jeg kjenner det på forskjellige steder, ja. Men hver gang jeg da legger hånden over for å se om det kommer mer, så blir det helt rolig...

Skrevet

Jeg er i uke 21. har kjendt liv de siste 2 ukene... mest på kvelden, eller når jeg hviler:)

Pappaen har også kjendt spark utpå magen:) er kjempe hærlig følelese... men skvetter til jeg og:)

Skrevet

jeg er i uke 14+5 og har kjent de første bevegelsene der inne denne uka. Dette er mitt barn nr 2, og noen påstår at det kjennes tidligere når man er flergangsfødende. Med nr 1 kjente jeg første bevegelsene i uke 18+3... uansett herlig følelse.

Skrevet

Jeg kjente liv førstegang rundt uke 14. Var som små dult, veldig sporadisk. Kunne gå dager mellom hver gang den første tiden... Jeg bekymret meg allerede på denne tiden dersom det gikk lang tid mellom hver gang, men det er helt normal. Den er jo ganske liten... I starten kjente jeg det på samme sted, som deg. Helt nederst i magen, ved trusekanten. Jeg har kjent liv hver dag fra ca uke 21, og da kjente vi og så det utenpå for første gang også. Og så har det bare blitt mer og mer aktivitet og turning der inne. Nå er jeg 27+1. Er fra uke 28 man skal kjenne liv hver dag, men tenker at det kan gjelde fra tidligere også dersom man har kjent liv daglig såpass tidlig som jeg. Det viktigste da er nok å følge med på sin egen babys mønster, om det endrer seg til å bli mye roligere. Men da må man nok ha kommet noen uker lenger enn du er nå.

Vet alt om å bekymre seg. Godt vi kan dele erfaringer her inne :-)

Skrevet

kjennte liv i slutten av uke 14 .. er nå i uke 15 og kjenner ikke hver dag ,men kjenner bedre når man legger seg og hviler .

Skrevet

oi så tidlig dere kjenner det :) så utrolig gøy :)

ei venninne av meg er i uke 19 å hun har ikke kjent noe nå da..

jeg er i uke elleve til mandag.. skal ligge musestille fra uke 15 å kjenne etter hehe..tiden går så fort.. er så rart :)

Skrevet

Jeg er 18+4, strengt tatt 19, og har vel først kjent liv denne uken, men riktig nok da hver dag. Først var jeg litt i tvil, men så kom det et kjempespark og siden det har det vært nesten hele tiden. Spesielt når jeg sitter lent fremover, da kjenner jeg det. Og det er litt overalt, men mest nederst egentlig.

Veldig veldig deilig å kjenne det. Tror ikke jeg blir bekymret om det går en stund mellom hver gang, som nevnt tidligere skal en jo ikke kjenne noe før endel senere.

Skrevet

Jeg er 16+4 og har kjent liv fra slutten av uke 13 ca. Det begynte med noen rare svake romistreringer midt på, veldig langt nede, nedenfor trusekanten. De var veldig diffuse i starten, så jeg var usikker på om det bare var innbildning. Det varte da noen dager, og jeg kjente det om kvelden stort sett. Så gikk det en hel uke at jeg ikke merka noen ting, men så kom den romistreringen tilbake igjen, og nå var jeg mer sikker :-) Det har vært sånn frem til nå, men det går av og til en dag eller to hvor jeg ikke kjenner noe. De siste 4-5 dagene har det kommet noen dunk i tillegg, litt på siden, og nå er både romistreringen og dunkene lengre opp. Det dunker bare på siden 5-6 cm rett nedenfor navelen. Og det var her legen min fant fosterlyden i forrige uke, så trur nurket ligger akkurat der :-)

Skrevet

Jeg begynte å kjenne det så vidti uke 16, men det var kun når jeg satt fremoverbøyd og klemte magen. Kjente ikke spark, men små bobler. De ordentlige sparkene kom først i uke 18, og når jeg var 18+4 kunne vi kjenne det utenpå magen.

Bevegelsene kommer gjerne etter at jeg har spist, og det er enklest å kjenne dem når jeg ligger på ryggen.

Nå er jeg 18+6 og har ikke kjent liv på et helt døgn, og er selvfølgelig superbekymra. Men regner med at det er normalt ...

Er forresten førstegangs

Skrevet

kjent liv fra uke 22. er nå i uke 26 og kjenner liv daglig nå førsta..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...