Gå til innhold

Jeg er så forbaska lei og sliten...

Anbefalte innlegg

Skrevet

* I fjor så ble jeg syk, og pga feilmedisinering så "møtte jeg veggen". Går nå hos psykolog for å bearbeide en del vonde ting fra oppveksten og går også på medisiner..men har begynnt å trappe ned og er snart ferdig.

* For litt tilbake så var det noen i det jeg trodde var familien vår som fortalte en stygg ting om meg som slettes ikke er sant. Svigermor tok selvfølgelig parti med h*n og slengte den ene ufine kommentaren etter det andre til meg. Fikk ikke engang sagt noe for å rette det opp eller forsvare meg..."det var SÅÅÅÅ mye bedre før jeg kom ja...." Mannen min godtok slettes ikke at jeg/vi ble behandlet slik og satte ned foten.

Så pga den personen som kom med det tullet om meg så har ikke ungen vår farmor og farfar lengre, da det ikke lengre er ønskelig med kontakt fra dems, og nå vår side.

* Forrige helg fikk jeg fortvilt tlf fra mamma.

Ene onkel(T) og tante av meg hadde vært på besøk hos min onkel som forgrep seg på meg da je va lita..

Tydeligvis så hadde onkelen min fått nyss i at jeg skulle anmelde, for han og kona hans hadde sittet og svartmala moren min med de grusomste løgner jeg ikke orker å skrive nå og i tillegg kommet med ..løgner om meg også..

Onkelen min(T) som var på besøk der ringte meg og sa at jeg måtte fremskynde anmeldelsen for han trodde onkelen min og kona hadde planer om å rote til noe..

* I går var jeg hos politiet for å anmelde min onkel for seksuelle overgrep i barndommen.Det er noe jeg har snakket med psykologen min om i flere måneder. Jeg har slitt veldig den siste uken før jeg skulle til politiet og hadde det tøft under samtalen med politibetjenten.. I 4 timer varte det.

* Akkurat i det jeg hadde gått ut fra politistasjonen så ringer mamma. Onkelen min som forgrep seg på meg hadde kontakta advokat og hun hadde fått brev. Mamma fikk beskjed om å oppsøke alle de folkene hun hadde snakket med og nevnt om ang hva onkelen min hadde gjort mot meg og si til de at alt var løgn for ellers så ville hun bli anmeldt..

(Var nok det onkelen min(T) mente om at jeg måtte fremskynde anmeldelsen.. han trodde at hvis jeg anmeldte etter det brevet så ville det virke som en hevn og ikke bli tatt seriøst..

DET GJØR MEG SÅ FORBANNA...

Jeg går da IKKE å lyver når jeg sier det onkel har gjort mot meg.. de bildene som flyr i hodet mitt er.....ja..skal ikke beskrive de.. men jeg har da ikke lyvet i alle disse årene om det onkel har gjort...

*river av meg håret*

Har ikke ord...

Onkelen min som har gjort disse tingene mot meg vil bli tatt for falsk forklaring hvis han sender inn anmeldelse på moren min.. for han løy advokaten rett i trynet da han sa at han ikke har gjort meg noe...

For han har gjort meeeeeeeeerrrrr enn nok ja...

FY FAEN...

* Og ikke nok med det så er det enkelte(familie-ødeleggeren) som er "tøffe i trynet" som tute og veive med armene, vise fingeren tror jeg de gjorde når de kjører forbi...*oppgitt*

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff, dette hørtes ut som ei ordentlig suppe..

MEN, du må stå på når det gjelder onkelen din - han fortjener det. Og selv om det ikke er enkelt må du ikke la han manipulere dere til å trekke noe som helst!

Men mener virkelig en advokat at din mor skal ta kontakt med alle hun har snakket med for å fotelle om at hun har løyet? Den som har løyet er jo onkelen din!

Det er så trist når ikke familien kan holde fred med hverandre.. Men - du får finne de menneskene rundt deg som du stoler på! Dårlige mennesker ødelegger deg bare!

Skrevet

Du sier noe der.

Er i det siste jeg har funnet ut hvem som virkelig er familie, hvem som er virkelig venn. Hvem man kan stole på og føle seg vel med.

Er bra det i det jeg trodde var familie har skjedd nå og ikke når mini hadde vært større og skjønnt hvordan enkelte som liksom skal være forbilder virkelig er.

Mini fortjener mye bedre enn det.

Mini betyr alt for meg og jeg vil miini kun det beste.

Skrevet

*dytter*

Noen som kan litt om loven her og ang falsk forklaring?

Hvis onkel har avgitt falsk forklaring til advokaten og ikke anmeldt..teller det? eller vil det ikke gjelde før han evt anmelder mamma?

Hele saken kverner i hodet..

Skrevet

Så lenge han involverer advokat og kommer med falske beskyldninger vil jeg ikke tro at han har noen sak på dette.. Det blir vel ord mot ord?

Uten at jeg er noen ekspert på norges lover altså..

Skrevet

Helt rolig:) Mened er straffbart med fengsel, evt bøter, om det blir bevist at mened er begått.

Det du skal tenke på, er din lille private sfære. Kjenn på din hverdag, og kjenn at du har det godt sammen med barnet ditt. Det er det viktigste i livet ditt nå:)

La dette som har skjedd, få gå sin gang. Ha tålmodighet. Du har gjort det rette, og anmeldt noe som skulle ha vært anmeldt for mange år siden. Det er ikke du som har gjort noe galt, det vet du:)

Jeg vet hvordan slike ting kan kverne rundt i hodet, men prøv å koble det ut, og tenk på det praktiske i din hverdag, og tenk på det du har i din umiddelbare nærhet. Vær litt ekstra "isolert"/egoistisk for en periode. Ikke tenk for mye sånn hva hvis-, tenk om- tanker. Det vil nok både du og ungen ha nytte av:) Lev litt i en egen "boble" for en tid:)

Skrevet

Hvor lenge er det siden overgrepene? Jeg anmeldte min onkel for det samme da jeg var i midten av 20 årene. Men siden det var gått mer enn 10 år siden det siste straffbare forholdet fant sted ble saken henlagt pga av foreldelse.

Skrevet

En "gla"-melding da :)

I morgen skal mamma til advokat, for nå har hun fått nok..

Onkel SKAL få svi.

Etter alt han har gjort og løgnene han har spredd.. nå skal han i saksa..

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...