Anonym bruker Skrevet 7. juni 2008 #1 Skrevet 7. juni 2008 Sønnen min er 2,5 år og vi har tenkt at det kan være greit å prøve å slutte med bleia i sommer..han skal bli storebror i august, og hadde derfor vært veldig praktisk! har gått med truse i nesten hele fredag ettermiddag og i dag. Han har klart å tisse på do med jevne mellomrom når jeg har sagt han må prøve. men i kveld har det gått galt hele 3 ganger!!og jeg føler jeg har gått og tørket opp tiss i hele ettermiddag....tungt å bøye seg ned på gulvet når jeg er gravid....han sier bare "oi...nå tisser jeg"...og da er det blitt vått i truse og gjerne en liten dam på gulvet... men han får mye skryt da, så vi håper det skal gå greit i løpet av sommeren! men jammen meg litt slitsomt ja!! Bare et lite spørsmål til slutt... kommer det mer urin etter et bad?? han badet tidligere i dag, og urinen lukter mer som badevann enn urin...kan det ha "trekt inn"??? rart spørsmål kanskje....
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2008 #2 Skrevet 7. juni 2008 er han klar for å slutte med bleier? virker ikkj slik? det går greit med to bleie unger, min gutt ble tre år nå nettopp. og vi har en liten baby i hus, så vi har skiftet doble bleier helt til nå.men ikkj press dette med bleier det kommmer av seg selv... som regle da
mai mammaen til to Skrevet 7. juni 2008 #3 Skrevet 7. juni 2008 er ikke noe stress med to bleie barn.. det har eg og det går helt fint.. syns ikke det virker som han er klar eg.. vile ikke stresset med det...
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2008 #4 Skrevet 7. juni 2008 Jeg forstår at du syns det er slitsomt. Men det er jo mangen som har barn som bruker bleier mye lenger en 2, 5 år. Kanskje gutten din ikke er klar? Kanskje han ikke klarer holde på urinen ennå?Jeg har to bleiebarn og det går fint.
Lille Lu Skrevet 7. juni 2008 #5 Skrevet 7. juni 2008 Dette kunne jeg nesten skrevet selv. Jeg har en jente på 2,5 år og venter barn igjen i august. Vi har også tenkt å prøve litt nå, og jeg tror ikke det er til å unngå en del uhell i starten. Hvordan skal de ellers lære? Bleiene vi har nå er så tørre at de kjenner jo sikkert knapt at de tisser. I dag tidlig tasset hun rundt en stund naken, og plutselig hørte jeg at hun gikk på badet og skramlet med potten. så ropte hun på både mamma og pappa at hun skulle tisse på potten. Og jammen hadde hun ikke gjort det helt av seg selv! Vi ble kjempe imponert, hun har tisset på potten noen ganger før, men ikke av seg selv. Så da tenkte vi at vi prøver litt. Det gikk lenge uten noe tissing, men plutselig ble det nesten 3 ganger på rad - og det gikk ikke i potten for å si det sånn. Da også var det "oi, nå tisser jeg". I går gikk hun forresten ut av plaskebassenget for å tisse på plenen - på eget initiativ, så jeg tenker at hun begynner å bli klar. Eller hvordan vet man om de er klare? Før i tida, for 20 år siden, sluttet barna med bleier mye tidligere enn nå. Jeg tror man bare må prøve når man føler seg klar til det selv, for det er jo slitsomt. vet ikke ang det med bading....
ariel78 Skrevet 8. juni 2008 #6 Skrevet 8. juni 2008 Selvfølgelig går det an og lære barn og slutte med bleien tidlig og de lærer seg det jo etterhvert. Men kommer jo an på hvor mye du selv orker og pese med det. Sønnen min er passert 3 og prøvde og slutte for noen mnd siden, satt han på do støtt og stadig og noen ganger kom det og andre ikke. Og veldig ofte kom det på gulvet, ble masse vasking og styring så ga opp etterhvert. Nå prøvde vi igjen for 2 uker siden og da har det gått helt av seg selv, sier i fra når han må tisse, og har omtrent ikke hatt et uhell verken her eller i barnehagen. Så hvis man venter til de er helt klare selv så går det somregel mye enklere, jeg syns ihvertfall all den tørkinga var kjempe pes..
Lille Lu Skrevet 8. juni 2008 #7 Skrevet 8. juni 2008 Ok - jeg får bare prøve litt og se om det er noen fremgang i prosessen eller ei. Det er jo mye styr med vasking over alt hele tiden hvis hun ikke skjønner det raskt. Hadde vært deilig om hun sluttet snart, men det er jo ikke noe problem om vi venter en stund til.
♥sebastian3003♥ Skrevet 9. juni 2008 #8 Skrevet 9. juni 2008 Som amnge andre, så kommer det av seg selv, og det tar tid. gutten vår er veldig flink. han har gått på potte selv de siste 6,md og han er 2 år og 2 mnd. men det er noe som har kommet av seg selv. Vi tok potten i stuen og viste hvordan den skulle brukes osv... ga han veldig skryt hver gang han tisset, og til slutt gikk alt av seg selv. nå har vi satt den på badet og han roper tisse og løper ut der.. da åpner han dører og går på do..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå