Promp Skrevet 7. juni 2008 #1 Skrevet 7. juni 2008 Hei, dere som er i uke 16, hvor mye og hvor ofte kjenner dere liv i magen? Jeg kjenner ikke liv hver dag, og det er nesten umulig å kjenne utenpå magen... Hvordan er det med dere?
susemor-3 små Skrevet 7. juni 2008 #2 Skrevet 7. juni 2008 Jeg har aldri opplevd liv så tidlig som uke 16. Denne gangen (3. graviditet), kjente jeg litt i uke 17. Uke 16 er tidlig, så ikke bekymre deg om du ikke kjenner liv hver dag:-)
Promp Skrevet 7. juni 2008 Forfatter #3 Skrevet 7. juni 2008 Hei og takk for svar!!! Det var godt å høre, har hatt mue hodepine og er litt bekymret for at ting ikke skal være som de skal...
Nina_J Skrevet 9. juni 2008 #4 Skrevet 9. juni 2008 Jeg kjenner også liv nå og da, mendet kan gå dager mellom hver gang, og kjenner det ikke mange ganger om dagen heller.... Gleder meg til jeg begynner å kjenne ordentlig! Jeg er 15+6 i dag.
Ellebettemor Skrevet 9. juni 2008 #5 Skrevet 9. juni 2008 Jeg er 16 uker på vei i dag (2. gangs-fødende), og det er svært sjelden jeg kjenner noe som helst tegn til liv. Blir nesten litt nervøs selv her jeg.
aug-mamma ble novembermamma! Skrevet 9. juni 2008 #6 Skrevet 9. juni 2008 Jeg er 15+3 i dag og var på ul da jeg var 14+6. Har kanskje kjent liv et par ganger, men er litt usikker på om det kan ha vært luft..Fikk ihvertfall se en skikkelig aktiv liten krabat på ul, men jeg kjente ingenting da heller:-) Så tror ikke vi trenger være nervøs av den grunn så tidlig:-)Jeg er forresten 2.gangs.
Ellebettemor Skrevet 9. juni 2008 #7 Skrevet 9. juni 2008 Takk for beroligende ord. Fint vi ikke bare skremmer hverandre opp her
mammsen til L&W Skrevet 9. juni 2008 #8 Skrevet 9. juni 2008 er 15+3 i dag kjenner liv nå å da men slettes ikke hele tiden,er 2 gangs å begynnte så smått å kjenne bobler i magen i uke 13..bebisn er fortsatt liten å har ikke fått så masse muskler ennda så skal nåkk noen uker til før du i det hele tatt skal kunne kjenne det godt nokk å se det utenpå
Ompalompa Skrevet 9. juni 2008 #9 Skrevet 9. juni 2008 Jeg kjenner liv av og til, men må konsentrere meg litt. Har kjent noe som likner på popcorn-popping (men veldig svakt) i et par uker. Den siste uken synes jeg det har vært litt roligere, prøver å ikke tenke på det, særlig fordi jeg spiste parmesanost forrige uke, og det er visstnok farlig.... Kan jo bli helt tussete av alt man ikke skal putte i seg!
Gjest Skrevet 9. juni 2008 #10 Skrevet 9. juni 2008 Hei Jeg har kjent liv hver dag siden uke 15, og nå er jeg snart 17 uker på vei (imorgen). Men det varierer jo fra person til person. Dette er mitt tredje sv,skap og jeg er liten i høyde og vekt. Kan jo ha noe å si, og om morkaken feks ligger feks forann livmoren? Ikke bekymr deg, du kjenner nok den lille når tiden er inne for det. Har alltid vært tidlig ute med å kjenne liv, så tror nok det kommer an på fra person til person. Kos deg, før du vet ordet av det kjenner du spark hver eneste dag.
mammanov08 Skrevet 9. juni 2008 #11 Skrevet 9. juni 2008 Hei. Jeg venter nr 3, jordmora sa at morkaken lå fremme i magen, derfor ville jeg kjenne liv senere enn normalt. Ved nr 2 kjennte jeg liv i uke 15, jeg har kjent liv ett par uker nå, men langt i fra hver dag. Når jeg nyser så kjenner jeg etterpå noe kiling i magen og lurer fælt på om det er babyen som kanskje skvetter til. Jeg vet det er normalt å ikke kjenne liv hver dag så tidlig i svangerskapet, men blir nervøs om det går noen dager mellom hver gang.. Jeg er 15+4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå