Gå til innhold

Sykmeldt tidlig i svangerskapet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen her som har blitt sykmeldt tidlig i svangerskapet? Hva har dere sagt til arb.giver, og andre?

Er 5 uker på vei, og er for tiden så kvalm og sliten (sliter veldig med søvnløshet) at jeg orker snart ikke mer, og vurderer å sykmelde meg hvis dette fortsetter.

Har en forholdsvis hektisk hverdag i helsevesenet, med mye stress og få pauser. Har prøvetid ut august, så jeg vil ikke fortelle at jeg er gravid enda.

Noen som har noe godt tips på en god unnskyldning?!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei Coradel

Jeg har vært fullt sykemeldt siste uken, og er sykemeldt tre uker til. Det er en uke ut i ferien min. Jeg er nå 6+6. Om jeg ikke er bedre da, fortsetter jeg sykemeldingen, og tar igjen ferien seinere. Jeg er KVALM, og ryggen har og slått seg vrang. Lurer på om det er bekkenet. Håper dette gir seg når den værste hormonstormen har lagt seg;).

Jeg er og i helsevesenet, og har vikariat (det er jo umulig å få noe fast). Jeg har ringt å snakket med sjefen min, og forklart situasjonen, men sagt at det ikke skal ut i avdelingen at jeg er gravid. Tror det er vanskelig å skjule det for overordnet, om du sykemeldes, for jeg mener sykemeldingsårsak skrives på sykemeldingen.

Om det er slik at sykemeldingsårsaken ikke står å den delen som skal leveres til arbeidsgiver, er det jo ikke noe problem. Da hadde jeg heller ikke kommet til å sagt noe om hvorfor. Send den i posten, og ring å si du er sykemeldt. Ønsker ikke å snakke om hvorfor. Heller holde tilbake en sannhet, en å lyge;)

Lykke til

Skrevet

Takker for det!

Er veldig usikker på hva jeg skal gjøre. Skal prøve å bite tenna sammen og holde ut så lenge jeg orker (og samboer synes det er greit å gjøre alt hjemme)

Har nettop fått ny sjef, hun forrige hadde jeg ikke nølt med å si det til, men hun vi har nå, er av typen som kan bli sur for sånt, selv om hun ikke har noen grunn til det.

Skrevet

Hei!

Jeg har allerede vært sykemeldt i over 3 uker (er 7+1), så jeg ble sykemeldt veldig tidlig. Dette var pga en liten blødning og fordi jeg har mistet to ganger tidligere. Legen min tog det heldigvis alvorlig og mener at jeg bør ta det med ro. Har en psykisk tung jobb, så jeg er glad hun tenker slik. Har nok å tenke på...;)

Jeg valgte selv å fortelle hvorfor jeg var sykemeldt på jobb. Arbeidsgiver og kolleger er utrolig forståelsesfulle og synes je gjør det rette i å ta det med ro..:)

Lytt til kroppen din og gjør det som føles riktig for deg. Det er mye jobb å skulle lage et barn vettu....;)

Skrevet

Skal prøve meg i jobb neste uke, så får jeg se hvor lenge jeg orker.

Har selv mistet tidligere, så derfor er jeg litt ekstra nervøs også.

I tillegg så har vi ei på 5 som også krever sitt, og allerede er lei av at mamma ikke gidder å gjøre noe (etter ca 1 uke med elendigheten)

Samboer skal på kurs om to uker og blir borte 4 døgn, gruver meg virkelig til det!

Spørs om det ikke blir så jeg informerer sjefen, men ber henne om at det blir mellom oss inntil vidre. Kanskje jeg bare må vise henne litt tillitt.

Skrevet

De har jo taushetsplikt disse lederne, så det burde jo være mulig å si det kun til henne...:) Håper hvertfall det ordner seg for deg!

Skrevet

Jeg ble sykemeldt 1 1/2 uke. Det står ikke noe om årsak på den delen av sykemeldingen man gir arbeidsgiver. De har ikke noen rett til å vite hva som feiler deg.

Da jeg ble innlagt på sykehuset fordi jeg var så dehydrert, valgte jeg å fortelle det til min arbeidsgiver. Jeg jobber som innleid i et annet firma, og jeg og min arbeidsgiver valgte å fortelle det til dem også. Men bare til sjefene. Jeg har ventet litt med å fortelle til kollegaer. Men som sjefen sier: Folk klarer jo å legge sammen to og to, og det kan være noen som alt har gjettet at jeg er gravid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...