Gå til innhold

Bading i varmen


jath

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg lurer på om det er noen andre her som synes det er godt med en forfriskende dukkert i varmen. Jeg har badet både i basseng (klor) og i skogstjern.

Senest denne uken var jeg ute og avkjølte kroppen i et tjern. Men så hører jeg nå at man ikke bør gjøre det på grunn av bakterier og liknende.

Trodde det var trygt og greit helt frem til vannet gikk jeg.

Noen som vet, eller har hørt noe om dette?

 

Jeg er forresten i uke 36 nå, og tiden flyr :)

Gleder meg veldig, og vil gjerne nyte været og bademuligheten nå mens jeg ennå kan!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Som sagt så godt over - skal vel være trygt frem til slimproppen går.

 

Personlig bader jeg ikke i klorvann nå - huden min har blitt litt sartere og jeg har det litt i bakhodet at det er så mange andre som bader i offentlige basseng som ikke vasker seg godt nok før de hopper uti... Men skogstjern derimot - åh herreguud så deilig det var å legge seg uti her om dagen! Men merket at det var litt hardere å svømme, ble fort andpusten hehe :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også vært usikker på dette, men i går tok jeg sjansen på å bade i ett skogstjern, å det var DEILIG!!! har litt med en del vann i kroppen den siste tiden. Så gjett o jeg ble glad da jeg merket at det var bedre etter badinga, veide meg i dag tidlig og hadde gått ned 2 kilo!!! Så jeg skal fortsette med badinga til vannet eller slimproppen går!!!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da er det vel bare å fortsette å bade for oss da.

Så bra at det hjalp på vannet i kroppen, jeg merket ikke noe forbedring på det, men det var uansett forfriskende å kjøle seg ned. Så da satser jeg på å bade en god stund til:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har badeforbud:( Har hatt 3 urinveisinfeksjoner + en runde med nyrebekken betennelse som fikk meg innlagt på sykehus, så jeg må passe meg for basillene, er KJEMPESURT:'( Vil så gjerne bade når det er så varmt ute, men jeg fåt ikke lov til å sitte i badekar engang! Men jeg skjønner jo at det pga helsa mi, så jeg har godtatt det.... Så hvis man har hatt mye problemer med urinveiene ville jeg passet på, er jo mer utsatt under svangerskap enn ellers for betennelser og infeksjoner i urinveiene, og nyrebekken betennelse er AU AU!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huff da, det hørtes ikke noe morsomt ut :( Du får vel gjøre det beste ut av det, med vassing opp til lårene og vannspreder kanskje? Føler med deg :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke bade på stranda fra to uker til termin sa jm.

men basseng og badekar er greit. men passe på slimproppen ogsa vannet.

det er fordi det er fare for bakterier og sånn..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har badet hele svangerskapet og det gjorde jeg sist ogsaa (bare siste mnd da, for jeg foedte i mai sist, naa er det juli) Bor i SoerOestAsia (enda en uke) og HER er det mye basselusker her, hehe....men jeg har badet hele tiden jeg, som alle andre gravide her nede. I sjoeen, i bassenget osv. Ingen problemer. Man kan bade til vannet gaar og i moderate mengder naar slimproppen har gaatt.

 

Til Norge om 10 dager, og da skal jeg rett i Frognerbadet, gjerne hver dag. Verken asiatisk lege eller legen min paa Riksen sier jeg skal slutte aa bade. Forrige gang badet jeg 5 dager over termin, en hel halvtimme i sjoeen i Oslofjorden, det gikk saa fint atte. Men hver med sitt selvfoelgelig... =o) Haaper dere har gode badetemperaturer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...