Ina25♥med gull i magen Skrevet 7. juni 2008 #1 Skrevet 7. juni 2008 Mener å huske at jeg har lest at vi som gravide ikke bør male... Nå har jeg fått såå lyst til å male litt, redebyggeren i meg har nok våknet til live;) Leste også i et svensk gravidmagasin i går at så lenge malingen er vannbasert, og det meste man maler med inne i dag er jo det, og man passer på å lufte godt - så er det ikke noe problem. Men hva mener dere?
tessa 82 Skrevet 7. juni 2008 #2 Skrevet 7. juni 2008 Det har kommet maling som ikke er så farlig som vanlig. Spør i maleforretningen, så hjelper de deg med det!
Romsjulskos har snart to:) Skrevet 7. juni 2008 #3 Skrevet 7. juni 2008 samboer holder på med en del malingsarbeid hjemme... jeg har lyst til å hjelpe til, men jordmoren min sa at jeg ikke skulle male så lenge jeg var gravid. så da forholder jeg meg til d. du kan jo ringe jordmorsenteret i din kommune om vannmaling eller andre malingstyper er skadelig..
Romsjulskos har snart to:) Skrevet 7. juni 2008 #4 Skrevet 7. juni 2008 fra uke til uke som står her inne på d orange feltet stod d under uke 4 at maling og kjemikalier kan være farlig...
Lemonia Skrevet 7. juni 2008 #5 Skrevet 7. juni 2008 Jeg snakket med jordmor og hun sa at de anbefalte gravide å holde seg unna. Vannbasert maling slipper forøvrig kjemikalier over lengre tid enn oljebasert. Jeg er vanligvis svært lite hysterisk, jeg spiser f.eks. spekemat og diverse oster, men når det kommer til kjemikalier prøver jeg å unngå det så godt det lar seg gjøre. :-)
Lilja121 Skrevet 7. juni 2008 #6 Skrevet 7. juni 2008 Jeg har malt nesten 2 hele leiligheter under graviditeten. Spurte først i malebutikken og de sa at i løpet av de siste 10 årene var de skadelige stoffene fjernet fra vannbasert innemaling. Legen min bekreftet at det var ok. En ting er å bli utsatt for disse gassene en eller to ganger i løpet av svangerskapet, noe helt annet er det å gå oppi slike gasser dag etter dag.
Lillepusen-78 Skrevet 7. juni 2008 #7 Skrevet 7. juni 2008 Vi skal pusse opp barnerom, men jeg er fortsatt usikker på om jeg skal hjelpe til eller ikke. Vi har kjøpt svanemerket maling. og i følge dem i butikken er dette trygt for gravide.... Men så leser jeg så mye forskjellig, så er i tvil. Skal til jordmor mandag, så skal spørre da. Har så lyst til å hjelpe til da... Er jo kjedelig å se på at andre jobber.... I allefall når det er til bebisen vår ;-)
Ina25♥med gull i magen Skrevet 7. juni 2008 Forfatter #8 Skrevet 7. juni 2008 Veldig usikker jeg også. Blir liksom ikke så klok når noen leger/jordmødre sier ja, mens andre sier nei... sånn er det med alt virker det som. Er jo helt umulig å vite hvem man kan stole på! Får forhøre meg med noen som har peiling på en malingsbutikk og jordmor... Vil jo ikke gjøre det hvis det er farlig for babyen, men uansett hva slags svar en får, får man et annet svar av noen andre virker det som... *oppgitt*
Lillepusen-78 Skrevet 7. juni 2008 #9 Skrevet 7. juni 2008 Ja, sånn er det med det meste, synes jeg. Jeg fikk feks vite av jordmor at jeg hadde livmorhalsen så langt nede. Fikk ikke gå på jobb, gjøre rent eller noe før jeg hadde vært hos gyn. 4 dager senere. Gyn. sa bare: sånn skal jo livmorhalsen være når man er gravid.... Så de er visst stadig uenige om en del ting.... Men jeg tenker at vannbasert maling og god lufting bør gå jo greit... Så lenge man ikke skal holde på i ukesvis....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå