God gammel aargang - født Skrevet 7. juni 2008 #1 Skrevet 7. juni 2008 Jeg skal begynne å jobbe 50 % om en måneds tid. Pappan skal være hjemme de dagene jeg er på jobb. Da er ungen ca. 5 1/2 mnd og vil fortsatt bli fullammet. Fram til nå har jeg bare prøvd pumpen ved et par anledninger "for moro skyld", samt pumpet meg i stedet for å amme en helg jeg hadde veldig såre bryster. Jeg har aldri pumpet parallelt med amming, og trenger noen tips til hvordan jeg best kan pumpe meg uten å øke eller minske produksjonen. Jeg tenker da spesielt på hvordan jeg på best mulig måte kan opparbeide et lager i fryseren.
Jordbæret <3 Skrevet 7. juni 2008 #2 Skrevet 7. juni 2008 Jeg pumper meg alltid samtidig som jeg ammer. Da spiser vesla fra ene brystet og jeg pumper det andre brystet. For å få det til på en best mulig måte bruker jeg en ammepute, da ligger hun behagelig samtidig som jeg kan holde pumpa med andre hånden. Vesla blir mett i massevis av den ene puppen og jeg får ut rundt 120 ml av det jeg pumper. Det fryser jeg ned og da har jeg fort nok melk til noen dagers fravær. Men nå har jeg ikke behov for å være borte noe enda så jeg gir bort melka til ei venninne som trenger litt ekstra. Kan du ikke pumpe sånn omtrent til samme tider som babyen pleier å spise? Jeg ville nok tømt begge brystene ved hver pumping. Men det kommer selvsagt litt an på hvor lang tid du har til rådighet.
God gammel aargang - født Skrevet 7. juni 2008 Forfatter #3 Skrevet 7. juni 2008 Jeg ser jo tidsbesparelsen her, men vil du ikke også øke melkeproduksjonen? Siden ungen "bare" tømmer den ene puppen til vanlig, og du plutselig tømmer begge, så vil du jo signalisere et større behov?
Gjest Skrevet 8. juni 2008 #4 Skrevet 8. juni 2008 Hvis du pumper bare litt hver dag vil ikke produksjonen øke så mye. Det beste er vel hvis du kan pumpe deg på jobb, dvs pumpe de gangene du egentlig skulle ammet. Jeg ville forøvrig prøvd nedfyst melk før du starter "masseproduksjon", min melk smakte ikke så godt etter å ha vært nedfryst eller stått i kjøleskapet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå