Mor Løvehjerte Skrevet 7. juni 2008 #1 Skrevet 7. juni 2008 På vei hjem fra jobb i går fant jeg ut at jeg skulle se etter babycall på senteret. De hadde akkurat den modellen vi var ute etter, så jeg kjøpte den og en pakke med fire oppladbare batterier og en batterilader. Trakk kortet, fikk posen med varene mine... og så kom beskjeden fra han i kassa: Betalinga var ikke godkjent! Hva?!! Jeg prøvde igjen. Det samme skjedde. Og hva skyldes dette da? lurte jeg. Nei, det viste ikke han, svarte han høflig, men kanskje jeg ville prøve med et annet kort, eller om det ville hjelpe hvis han bare slo inn babycallen. Ha! Nei, det var ikke noen vits, mente jeg, for penger hadde jeg nok av! Gudskjelov at jeg ikke fortalte at jeg mente feilen lå hos dem (det skjønte han sikkert uansett etter tonen min å bedømme). Han var svært så sympatisk og sa han kunne lage en regning, så kunne jeg komme tilbake en annen dag å betale. Med folk bak meg i køen og rødmen stigende opp fra T-skjorta, takket jeg ja til det. Jeg fikk med meg posen min, takket pent for hjelpen og gikk ut av butikken mens jeg ringte kontofonen. "Saldoen er 1029 kroner" fikk jeg opplyst. Og varene hadde kostet 1149 kroner! Grøss!! Her har jeg gått rundt hele (i hvert fall halve) livet og ment at jeg har skikkelig god kontroll på egen økonomi. Men det er kanskje ikke så rart at det blir litt lite penger på kontoen når man handler babyting og gravide sommerklær til den store gullmedaljen, har reist til Oslo to ganger siste måneden med fly fra Nord-Norge (ikke det billigste man gjør) og jobber bare 75 % stilling i helsevesenet. Uansett så var samboeren der og gjorde opp for oss (les: meg) i dag (før jeg glemte hvor jeg skyldte penger). Begynner å glede meg til feriepengene og skattepengene kommer denne måneden! Fortsatt god sommer! : )
trebarnsmamma84 Skrevet 7. juni 2008 #2 Skrevet 7. juni 2008 Ja huff...kjenner meg igjen her gitt...pengene dei flyg ut av vinduet...har hatt ein handletur til bergen og ein til sogndal...og der for denne lønna...kan ikkje sei kor masse eg gler meg til å få feriepengar og igjen på skatten...men det går ut i badet me har laga då...huff....blir ikkje rare ferien i år....
Herkules Skrevet 7. juni 2008 #3 Skrevet 7. juni 2008 Uff ja , det er flaut har opplevd det selv, men har som regel kontroll Sukk den som fikk feriepenger i år ja, jeg var i perm i i fjor har ikke noe feriepenger å få. i tillegg betalte jeg 100000 i restskatt:( Blir ferie likevel og lønn blir det jo
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå