PrinsesseJenta Skrevet 7. juni 2008 #1 Skrevet 7. juni 2008 Har tenkt å prøve med flaske til lillegutt for første gang:)Han er 10 uker gammel. Best at jeg pumper meg,eller er det greit å kjøpe ferdigblandet mme? Hvor mye trenger han til et måltid? Hvordan varme opp kald mm? Er helt grønn på dette området:)
♥ Miss Fat ™ ♂ + ♀ Skrevet 7. juni 2008 #2 Skrevet 7. juni 2008 Siden du normalt ammer ville jeg hatt mm i flasken, det gjorde jeg første gangen han fikk flaske. Så kan du evt prøve mme ved en senere anledning. Kald mm kan du varme opp med å sette i et litermål med varmt vann f.eks og vente til melken har rett tempratur på håndleddet. Tar barnet ikke flasken kan det være selve tutten, prøv så evt en annen flaske. Det har ikke jeg erfaring med- hadde kun Avent og når han tok den fint var det ikke noe behov for å kjøpe andre flasker.
PrinsesseJenta Skrevet 7. juni 2008 Forfatter #3 Skrevet 7. juni 2008 Takk for svar:) Skal prøve med mm først,men hvor mye trenger han til et måltid?
♥ Miss Fat ™ ♂ + ♀ Skrevet 7. juni 2008 #4 Skrevet 7. juni 2008 Vanskelig å si når man vanligvis ammer, men på nan pakkene står det 130-160 når de er 2-3 måneder. Så kansje du må ha noe rundt der om du skal ha til ett fullt måltid.
PrinsesseJenta Skrevet 7. juni 2008 Forfatter #5 Skrevet 7. juni 2008 Prøvde og gi han flaske med mm,og han sugde som bare det,men det virket som om det kom så mye luft også.. Er det en spesiell måte å holde flaska på? Var ikke så mye i flaska,for fikk bare pumpet ut 40ml.Har aldri gitt flaske før,så vet jo ikke hvordan jeg skal gjøre det:)
Gjest Skrevet 7. juni 2008 #6 Skrevet 7. juni 2008 Hold flasken høyt opp, altså pass på at smukken hele tiden er fyllt med veske. Da skal du unngå luft.
PrinsesseJenta Skrevet 7. juni 2008 Forfatter #7 Skrevet 7. juni 2008 Ok,takk for tipset:) Er det noen som kan anbefale ei god flaske?
Gjest Skrevet 7. juni 2008 #8 Skrevet 7. juni 2008 Vi har brukt Avent hele veien, lillegutt har fått flaske fra dag en. Aldri hatt vondt i magen. Men det kan jo være at han bare er heldig.
PrinsesseJenta Skrevet 7. juni 2008 Forfatter #9 Skrevet 7. juni 2008 Er det forskjellige flaskesmokker til ulik alder på bebisene?
Gjest Skrevet 7. juni 2008 #10 Skrevet 7. juni 2008 Ja, du har smukk for 1 mnd, to mnd og 3 mnd... min gutt er nå 3mnd så vet egentlig ikke om det er for 4 mnd og oppover også... Prøvde oss på 3 mnd smukkene, men da kom melken alt for fort og det ble seriøst mye gulping ut av det. Så er fortsatt på 2.
PrinsesseJenta Skrevet 7. juni 2008 Forfatter #11 Skrevet 7. juni 2008 Fint å få svar:) Spør litt til jeg:)Må man koke pumpa,flaska og smukken mellom hver gang? Eller holder det me oppvaskmaskin?
Gjest Skrevet 7. juni 2008 #12 Skrevet 7. juni 2008 Man skal nok koke alt sammen opp til 4 mnd. Vi har kjøpt en sånn Avent sterlisator til ca 800 kroner. Tar 6 flasker pluss det andre. Hadde ikke klart meg uten. Men vet om noen som bruker oppvaskmaskin, går nok bra det også. Men i forhold til WHO's retningslinjer bør man koke pga farlige melkebakterier.
Legekjærringa Skrevet 7. juni 2008 #14 Skrevet 7. juni 2008 jeg vil bare gi deg ett godt råd som jeg selv skulle ønske at jeg fikk en gang. Nå som du har fått i gang ammingen og han tar flaske, ikke slutt med å gi flaske. Jeg mener ikke at du skal slutte å amme og gi flaske istedet, men gi flaske en gang i blandt, kanskje ihvertfall 1-2 ganger i uka så han opprettholder viljen til å ta flaske. Du vet aldri når eller om du en dag må gi flaske, eller vann på flaske og da slipper du å steve med det i etterkant. Jeg så at min tok flaske i begynnelsen og tenkte ikke mer på det. Men så prøvde jeg noen mnd. senere og det var full nekt, og det tok meg 2 mnd. å få han til å ta det igjen. Kunne ha spart meg for mye slit....og det var faktisk nødvendig at han tok flaske i en kritisk periode. Men ønsker du å fortsette å amme så ikke gi flaske for mye heller og hold deg til 1 hull i tuten så småttisen jobber skikkelig med å suge. Min er 10 mnd. og han får flaske med tut som har 1 hull fortsatt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå