Gå til innhold

hvordan er det med keisersnitt og orgasme?

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvor lang tid bør man vente før man "slipper" orgasmen til etter man har tatt keisersnitt?

Jeg er bekymret for at stingene ikke skal holde ved en orgasme (har dårlig referanse på slik sying)

Noen som vet noe om dette?

Finner ikke noe info på nett!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Aldri hørt om at det skal være noe problem jeg. Og jeg hat tatt snitt. Området der stingene sitter og skjeden der orgasmen merkes er jo langt fra hverandre. Kjør på!

Skrevet

En orgasme innebærer faktisk kraftige livmorsammentrekninger da.

Jeg ville personlig sjekket med lege om eventuell fare for sikkerhets skyld.

Skrevet

Sammentrekningene sitter i skjeden, og slutter ved livmorhalsen (mormunnen) så vidt jeg vet. Men åkke som burde vel legene, dersom det var reell fare, opplyse om det i forbindelse med keisersnitt? De kan jo ikke gå ut fra at ingen får orgasme når de alikevel sier at sex kan man ha fra dag èn om man orker.

Skrevet

Du er nok bare en av dem som ikke kjenner livmorsammentrekningene.

"Hva skjer under orgasmen?

Under orgasmen trekker bekkenbunnsmusklene og musklene i livmoren seg rytmisk sammen med et intervall på 0,8 sekunder.

Orgasmen består av tre til fire slike sammentrekninger.

Hvordan oppleves orgasme?

Orgasmen oppleves forskjellig fra kvinne til kvinne, og også ulikt hos samme kvinne fra gang til gang.

Noen opplever en utrolig sterk lystfølelse som brer seg fra underlivet til hele kroppen, hos andre er lystfølelsen bare lokalisert til underlivet. Noen kvinner kan kjenne sammentrekningene i livmoren, andre ikke."

Sitat fra helsenett.no

Skrevet

Jeg hadde orgasme 3 uker etter ks. Og ganske jevnlig etter det. Har ikke hatt noen problemer. Fikk beskjed på sykehuset hva jeg måtte ta hensyn til i forbindelse med keisersnittet jeg måtte ta og orgasme var ikke en av de.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...