MrsL1 Skrevet 7. juni 2008 #1 Skrevet 7. juni 2008 Lille pusen puster og peser, ligger på gulvet og ser på meg med store øyne... hun har fått vann, men drikker faktisk ganske lite.... Vanligvis leker hun masse med guttungen, løper rundt og er ganske vill, så er litt rart når hun ikke orker noen ting... Er det farlig for henne når der er varmt?
Herkules Skrevet 7. juni 2008 #2 Skrevet 7. juni 2008 Ja igrunn. Altså hun kan bli overopphetet og dehydrert. Ikke lett å bade og vanne en katt kanskje sørg for at det alltid er friskt vann som frister. Kanskje du kan sprute litt vann på henne?
*min lille sin!* Skrevet 7. juni 2008 #3 Skrevet 7. juni 2008 ja jeg lurer åsså på dette.. har ei kattemamma med 2 bebier som ligger å sover daaaaagen lang... kattunger skal jo leke ....?
Herkules Skrevet 7. juni 2008 #4 Skrevet 7. juni 2008 Det er naturlig at de blir slappe, vi må bare hjelpe så godt vi kan. Pass ogdt på babypusene, de må ikke bli fo rvarme og så må de drikke godt.
MrsL1 Skrevet 7. juni 2008 Forfatter #5 Skrevet 7. juni 2008 Spurtet litt på henne, da ble det fart i henne da! Løp ut som en gal... gav spruteflasken til guttungen, så han spruter litt nå å da.... også satt jeg vann ut og... så har hun uansett hvor hun er... Fremdeles slapp, men puster og peser iallefal ikke så mye:) Takker for råd:)
Trulte76 Skrevet 7. juni 2008 #6 Skrevet 7. juni 2008 mi drikker utrolig mye nå som det er varmt. Føler jeg fyller på vannskåla hennes ofte
Elsker jenta si<3 Skrevet 7. juni 2008 #7 Skrevet 7. juni 2008 VELDIG VIKTIG å kjøle ned både pus og barna,i allefall hvis de er mørke... Og sett ut vann hvis dere skal bort en stund og det er varmt ute...
Skrekkblanda fryd *mamma* Skrevet 7. juni 2008 #8 Skrevet 7. juni 2008 Merker at pusen min også blir slapp i varmen. Hun er nå helst ute om natta, kommer inn om morgenen og gjemmer seg da under sofaen på kontoret. Sover der i timevis. Ble litt bekymret en stund, men regner med at hun klarer å regulere det selv ved å drikke og søke skygge. Men det blir lite kos for pus, hun er jo i koma om dagen og ute om natta stakkar. Helt omvendt av oss
Amazed..♫ 01.02.2012 ♫ Skrevet 7. juni 2008 #9 Skrevet 7. juni 2008 Pusen min også. Hun drikker veldig lite til vanlig, men nå i disse dager med mye varme så fyller jeg vannskåla flere ganger for dagen.
Ella78 m/ A&M Skrevet 7. juni 2008 #10 Skrevet 7. juni 2008 Min katt holder seg utendørs nesten hele døgnet nå for tiden, merkelig nok. Jeg trodde det ville vært svalere for han innendørs, men han har sikkert funnet seg et deilig og kjølig sted på jorda under naboens hekk, mistenker jeg. Her står terrassedøra åpen hele dagen (jeg er hjemme sykemeldt) så han er innom rett som det er og spiser og drikker litt, men har ikke merket at han drikker ekstra mye. Om natta setter jeg ei vannskål ut på trappa, så han har vann tilgjengelig hele tiden... Bare en gang har jeg opplevd at han kom inn pesende og helt utslitt. Da ble jeg så bekymra for han, det var virkelig varmt, og jeg la et kaldt, vått håndkle over han på gulvet. Han lå pinn i ro, utrolig nok, så det føltes nok deilig. Har ikke sett han sånn nå i denne varmeperioden, så han klarer visst å regulere varmen bra nå... Men jeg følger med. Og han er jo litt slappere enn vanlig, det er sant...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå