Gå til innhold

Ukjent far på papiret??


Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som er gravide eller har fått barn som har ukjent far på papiret, ungen skal ikke ha noe kontakt med faren i fremtiden. Hvordan skal dere forklarer for ungen hvem faren er, og hvorfor han/hun ikke har pappaen sin rundt seg. Jeg trenger råd.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det noen grunn til at ungen ikke skal ha far på papiret?

Min eldste har ikke far på papiret, jeg ble gravid med en "gammel mann" som kunne vært pappaen min. Han var på en måte arbeidsgiveren min, jeg passet ungene hans.

Han ønsket jeg skulle ta abort når jeg ble gravid, og vi ble enige om da at om jeg beholdt kom jeg til å bli alenemor, og far ukjennt. Jeg ville ikke klart å ta abort, så det var ikke et alternativ for meg.

Vi snakket også om hva jeg skulle si den dagen ungen spurte ettert pappaen sin, han sa at det får vi ta da.

 

Jeg og faren hadde hele tiden kontakt mer eller mindre. Han var på besøk og vi var også på besøk hos han.

 

Dagen kom da ungen spurte etter pappaen sin, da var han ca 3 år. Jeg sendte en sms til han om at guttungen ønsket å ringe til pappa, bare ring svarte han. Vi ringte, og gutten spurte om vi kunne komme på besøk(vi bodde i samme by). Vi dro dit, guttungen sa i det vi stoppet at her bor jo xxxx. Ja svarte jeg, og gutten skulle til å gå opp trappa til leiligheta ved siden av. Han ble bra overrasket da vi gikk inn dit hvor vi faktisk hadde vært flere ganger før. Er du pappaen min spurte han, og fikk ja til svar, jeg så han hadd tårer i øynene, ganske rørende faktisk.

 

Nå har pappaen flyttet, men gutten er på besøk hos han i sommerferier, han har fortsatt far ukjennt på papiret,men jeg vil han skal undertegne farskaps papirer til sommeren når vi skal dit.

 

Skrevet

Jeg har hørt noen rykter om at det ikke står far ukjent lengere, men bare et blankt fellt. Men er ikke sikker på dette....

Uansett.

Hva man forteller barnet kommer seff ann på situasjonen. En voldtekt, en one night stand eller en fucking good friend krever litt forskjellig forklaringsmodell. Jeg ville ha tatt kontakt med en psykolog for å få råd når tiden nærmer seg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...