UpsyDaisy Skrevet 7. juni 2008 #1 Skrevet 7. juni 2008 Det er over tre måneder siden fødselen, og det er fryktelig sårt inni der enda. Andre som har hatt vondt lenge? Går det over av seg selv etter hvert?
Sannali Skrevet 7. juni 2008 #2 Skrevet 7. juni 2008 Kan det tenkes at det er vondt pga at du har nedsatt slimproduksjon mens du ammer? Forsøk med glidekrem, might do the trick:)
♥ Miss Fat ™ ♂ + ♀ Skrevet 7. juni 2008 #3 Skrevet 7. juni 2008 Er det ammingen som gjør at slimproduksjonen er lavere, og at det ikke blir så vått lenger?? Bare lurer....
Mammapudding Skrevet 7. juni 2008 #5 Skrevet 7. juni 2008 Vi prøvde å ha sex 3 mn etter fødselen og 4 mnd etter fødselen, men det var for vondt for meg til at vi klarte det. Men ca 5 mnd etter fødselen gikk det bra, var litt vondt i starten men så gikk det bra:) Men uansett så anbefales glidekrem om du ammer, som noen over sier:)
Pinita Skrevet 7. juni 2008 #6 Skrevet 7. juni 2008 Hadde vondt ca 6 måneder etter, jeg... Tror det kommer an på hvor mye, og hvor man har revnet og sydd. Er mye nervetråder man kan ha kuttet over der nede! Dessuten kan det bli litt spykisk også, når man merker at det er vondt selv om man egentlig er klar for å prøve igjen, og da tar det bare enda lenger tid... Ikke for å gå for mye i detalj her ;-), men prøv å lur den sakte inn. Slapp av i kjeven, så slapper du automatisk av der nede også. Når dere får den inn, så hold den helt i ro en stund :-)
shimonie Skrevet 7. juni 2008 #7 Skrevet 7. juni 2008 det går over. tok 5mnd før vi fikk det til ordentlig.. gjorde jo satans vondt, men det gikk, så da vet man jo at det blir bedre for hver gang=) kan ta opptil et år,kanskje lenger for noen, før det blir som normalt igjen.
Sunshine med småtroll:) Skrevet 7. juni 2008 #8 Skrevet 7. juni 2008 Snakka med legen min om dette og det er dårlig slimproduksjon. Han sa at jeg var "hormonfri" der da hormonene hadde ikke kommet tilbake etter fødselen. Fikk beskjed om å bruke glidemiddel inntill videre. Går det ikke over kan du prøve noe som heter Vivag. Det skal funke. forresten 10 uker siden fødsel og sliter litt enda.
ulydia Skrevet 7. juni 2008 #9 Skrevet 7. juni 2008 Heilt normalt i alle fall. 5,5 mnd sidan fødsel for meg, og det er ennå litt ømt og vondt når vi starter opp. Men det er betre nå enn første gang etter fødsel, så det går vel i rett retning.
TrøttSomEiStrømpe- Skrevet 7. juni 2008 #10 Skrevet 7. juni 2008 kjør på med glidekrem, det gjør som regel susen. tørr knapt nok prøve uten, 7md siden fødsel....
Gjest Skrevet 8. juni 2008 #11 Skrevet 8. juni 2008 Har samme problem, selv om jeg tok keisersnitt. Ammer ikke lenger heller. Er nok hormonelt ja.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå