Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei

veit liksom ikke helt om dette er riktig debatt jeg er inne på.

men jeg sluttet på p-pillene mine i august i fjor, og etter det har jeg nesten ikke hatt noe menstrasjon.. har vel hatt 2 blødninger før jeg nå for ca en mnd siden fikk blødning igjen..

jeg hadde gitt opp håpet om at jeg kunne bli gravid..

så her onsdagsnatt fikk jeg akutt magekramper, så torsdag morgen kl 06.00 da mannen min sto opp for å dra på jobb satt jeg oppe helt krokete..

han dro på jobb, men sa jeg skulle ringe legen.. men jeg er ikke så veldig glad i de personene så jeg håpet at det skulle gå over

da klokken var litt før 09 sende han medling å spurte åssen det gikk.. og jeg hadde det bare mere og mere vond.. så han dro hjem fra jobb..

sa jeg skulle ringe legen, men jeg tenkte at jeg skulle vente til ettermiddagen så legen kunne komme hjem til oss for jeg klarte jo nesten ikke å røre meg uten at det kom kramper som nesten gjorde så jeg svimte av..

så mannen min ringte legen og amulansen kom.. og det var først ned til legekonoret, for så videre til akkutmottaket på sykehuset.

der spør da hva jeg hadde spist og om jeg hadde hatt diare og oppkast..

jeg hadde kun litt diare og ikke vært kvalm..

så de tok jo prøver av alt som er mulig..

problemet var en urinprøve de skulle ha siden jeg hadde vært på faste hele dagen og ikke drikket noe på nesten ett døgn.. så jeg fikk nesten 2 liter med intravinøs (eller åssen det nå skrives)

pluss nærmere 1 liter kaldt isvann før jeg fikk til å gå på do.

de spør da om jeg tror jeg er gravis, men jeg sier nei for jeg hadde jo som sagt gitt opp håpet..

dette var ved 9 tiden om kvelden.

så kl 04 på natta kom legen inn og fortalte at på urinprøven så viste det seg at jeg var gravis så de skulle ta en blodprøve for å dobbelt sjekke.

så legen kommer inn igjen ved halv 5 tiden og sier at den testen også var positiv, så på morran skulle jeg på innvednig ultralyd

så ved 11 tiden ble jeg kjørt ned..

da kom det triste egentlig..

hun fant jo ikke noe i eggstokkene mine

så de veit ikke om jeg er gravid el ikke..

de mene at det kan være for tidlig til å se også.. prat om at jeg kun er en uke på vei el noe.

så jeg skal tilbake til sykehuset den 16 for å sjekke.

problemet med magen fant de vel ut på ultralyden.. viste seg at jeg har fri væske i magen og muligens en cyste nederst ved eggstokkene.. men dette var imidlertidlig usikkert og kunne utredes mer hvis det viser seg at jeg ikke er gravid..

så nå orke jeg ikke å håpe på noen ting..

dagene går bare alt for sakte og smertene er jo mindre men kjennes ennå, men kom hjem i går og det var godt.. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...