Gå til innhold

Fødsel og kurs


0908

Anbefalte innlegg

Har dere andre (førstegangsfødende) tenkt dere på fødselsforberedende kurs? Og ca når? Vet dere om det er vanlig å ta sommerferie fra å gi sånne kurs, eller om de går hele året? Jeg lurer litt på om det er på tide å melde seg på, eller om det er OK å drøye, og så lurer jeg litt på hvor nødvendige/nyttige de er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vil er førstegangs og har meldt oss på kurs i slutten av juli på riksen.. nå vet ikke jeg hvor i landet du er ifra, men her begynte det visst å haste litt skulle en få plass..

 

Jeg aner ikke hvor nødvendig og nyttig det er , men for vår del, med null peiling på hva vi går til, i og med første gang, så synes vi dette er betryggende å ha vært med på.

Omvisning på fødeavdeling, snakk om fødsel, møte andre med termin ca samtidig osv. Tror det vil gjøre oss tryggere på hva vi går til når fødselen først setter igang :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal på kurs i morgen. Jeg er 24 uker på vei, så det er igrunn ganske tidlig, men det må bli det pga ferien..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei

 

har termin i september og vært på ett kurs. Du får innsikt i gangen i en fødsel, alternative fødestillinger og smertestillende- rettigheter mm.

 

ikke noe must- men kan gjøre at en som ellers er litt usikker og redd faller mer til ro :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 27 uker på vei og jeg var på 1 av 4 kurskvelder forrige uke. Synes ikke det er så veldig tidlig jeg, akkurat passe tidspunkt tror jeg. Neste mulighet var i tilfelle på august pga av sommerferie, og det tror jeg blir litt sent. Man vet jo aldri hva som kan skje.

 

Veldig interessant og lærerikt. Som førstegangs er det mye man lurer på:)

Tror det var veldig greit for samboeren å få være med også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...