Gå til innhold

Hvor store var jentene deres på 15 mnd kontroll??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er litt bekymret for om jenta mi er altfor stor! Legen på 1 års kontrollen mente hun var altfor tung. Nå nærmer det seg 15 mnd kontroll, og jeg har ikke lst å få sånne kommentarer fra legen en gang til.

Hun er nå 11,5 kg og 80 cm lang. Jeg vet hun er stor, men hun er vel ikke unormatlt stor er hun det??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det höres veldig rart ut at de sier at jenta di er saa stor!! Jenta mi veide 11 kg og var 77,5 lang paa 15mnd kontrollen... Hun er ei slank og nett jente..

Skrevet

Jentene mine var 80,5 cm og 11,3 kg og 81 cm og 11,5 kg.

Skrevet

Hva er min da mon tro?

Hun var 10.7kg og 80cm, på 1års kontrollen....

Ingen som har sagt noe om at hun er for stor, og hun følger sin perfekte kurve...

Skrevet

Må bare legge til at dette må være et latterlig legemenneske... Bør være TEMMELIG tykkfallen før man kan begynne å snakke om vekten på et så lite barn..

Skrevet

Ja hun er meget spesiell hun legen. Sier merkelige ting, og er veldig krass og sur hele tiden. Skulle ønske det kunne vært en annen lege på helsestasjonen. Hun sa til meg at jeg burde passe på hva jenta mi spiste, og ikke gi henne noe sukkerholdig. Jenta mi spiser vanlig norsk mat, og får veldig lite sukkerholdig sa jeg. Legen mente at hun ikke burde få yoghurt eller biola feks. Jeg svarte bare ha og ja til det hun sa. Synes det er så pyton når hun sier sånt, og klager på at jenta mi er for tjukk.

Skrevet

Eldste frøkna her var 89cm lang og veide 13,2 kg hun da :o) Hun var og er kjempe lang for alderen.

Vesla var 83cm lang og veide 12,080kg, var ganske stor hun og, men på langtnær som søstern :o)

Syns virkelig det er feil av legen og si sånt. Det er skikkelig dårlig gjort, for det skakker opp oss mødre og vi tror straks det er noe galt.

Skrevet

Jenta mi følger perfekt sin kurve hun også. Men legen mener hun er altfor stor siden hun ligger to streker over gjennomsnittet, selv om hun har ligget der siden hun ble født. I følge legen skal en 1 åring vere 9500 gram. Jenta mi var 10.2 på 1 års kontrollen.... altså i følge legen altfor tjukk!

Skrevet

79,5 og 10,6 kg

hun følger sin egen kurve og er midt i gjennomsnittet for alt, faktisk.

jeg tror ikke jeg ville lagt så mye i det den legen sa.

Skrevet

Jeg synes absolutt ikke du skal høre på denne legen mumimamma. Søtsaker trenger de vel ikke å få så mye av, men man slanker ikke en "baby".. Ungene kommer tidsnok til det tidspunktet hvor de blir mye mer aktive og mister babyfettet.

Kjenner at dette gjør meg litt hissig :)

Min ligger ovenfor gjennomsnittet for sin aldersgruppe, men vekten er normal i forhold til lengden, og det er det som teller.

Skrevet

Inne på babyverden.no står det at normalverdiene for jenter på 1 år er mellom 8.0 og 11.8 kilo. Mellom 71 og 81 cm.

Merk: 12 mnd!

Skrevet

Uff, noen har ikke annet å skryte av enn utdannelse sin altså, snakk om å ha lite sosiale antenner!

Jenta mi var 82.5 cm og 11.7 kg.

Skrevet

Såvidt jeg husker var jenta mi 81,5 cm og veide rundt 10 kg. Fikk da høre at hun var lang og tynn. Den legen din hørtes merkelig ut, HI...

Skrevet

Min var 82 og 9,5.

Fine variabler her og ingenting unormalt, Bare deilige unger:-)

Vær så snill ikke bekymre deg for en uklok bemerkning og bytt lege om du har mulighet.

Skrevet

Ikke vet jeg.. men Selma var 8220 og 73 cm, hun er ikke for stor...

Skrevet

Jenta mi var 82 cm og 10255. lang og slank som sin mor. Følger kurven sin nå, men da hun ble født var hun på den nederste "normalstreken", nå er hun på en av de høyeste, så hun hoppet opp flere streker av gangen da hun var mindre. Det samme gjorde tvillingbroren. Han er nå over den høyeste normalen på høyda. Ei jente i barnehagen som er født samme dagen som mine, rekker bare opp til skuldra på sønnen min. Alt er normalt, egentlig på de små. Har aldri fått høre at det er noe galt med mine.

Tror du bare skal overse den legen. Jenta di var jo rimelig høy hun også. Alle de strekene er faktisk innenfor normalen. Så så lenge hun ikke er langt over eller under strekene på vekt i forhold til lengde så skal du ikke bry deg. Det er nok spiseforstyrrelser i verden.

Lykke til!

Skrevet

Det høres da helt normalt ut.

På 15 mnd kntr var amalie 78 cm og ca 10 kg

18 mnd var hun 11,12 kg og ca 80 lang. Så proposjonenen er jo helt rett. ikke ta til deg alt disse legene sier du! Jenta di er helt normal!

Skrevet

snuppa var 10 kilo blank og 76 lang...

Skrevet

Dummeste jeg har hørt. Syns jenta di høres helt fin ut jeg. Vi var på kontroll i dag. Hun er 14 mnd og er 81,5 cm og veier 11565 g. Helt perfekt og god å ta i =)

Skrevet

Hun har forresten lagt på seg 900 g og strekt seg 7 cm (!) siden forrige kontroll i mars. Sånn er det bare, de vokser litt i rykk og napp.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...