Gå til innhold

Vi fikk kattunger i natt! *Hjelp*

Anbefalte innlegg

Skrevet

4 HERLIGE kattunger kom inatt:) Men en av de er døde. Men alikevel har vi 3. En skal vi ha selv, en har vi alleredet gitt bort, så har en igjen:)

Har aldri hatt kattunger før, noe jeg må passe på?:)

Bare si ifra om det er noen som vil ha en pusekatt etter ferien..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bare la kattemor og ungene være i fred og ro så ordner mamma dette fint selv=) Gratulerer med kattebabyer

Skrevet

Okei:) Takk!

Var bare ei som skremte livet av meg skjønner du. Pass på at mor kakene kommer ut ellers kan moren død osv.. Hjelp..

Skrevet

Kattemor spiser opp etterbyrdene for hver kattunge som blir født. Du kan jo følge med bare for å se at kattemor er frisk og ikke begynner å se pjusk og syk ut. Sørg for at mammapus har tilgang på vann og mat i nærheten, hun forlater ikke ungene sine i begynnelsen.

Skrevet

Ok:)

Ja, har skjønt hu ikke forlater de. Jeg har satt mat rett ved esken, men hu vil ikke gå ut enda. Hehe. Så søt atte:)

Lurer litt på hvor gamle kattungene skal være før man *gir* de bort? Er det 12 uker?

Skrevet

Ja. 10-12uker...jo eldre jo bedre egentlig.

Har 4 nøster selv på 3 uker. Skal lage hus i hagen til dem i dag. De er snart klare for å krype utav kassen sin. :-)

Orker ikke ha kattedo og kattunger over alt inne så da er et kaninhus ute perfekt bosted.

Skrevet

Det er vanlig å gi de bort når de er mellom 8 og 10 uker gamle. Og hvis det skal bli skikkelige kosekatter må de bli kost masse med fra 5-6 ukers alder.

Skrevet

Ok:)

Har alleredet fått gitt bort den siste:D Jippi!!

Skjønner det med kattedo. Hehe:) Får se hva som skjer her:)

Skrevet

Gjett om de skal bli kosepuser du:) Hehe!

Blir det i det seineste lage å ha pusene her med moren til siste uka i August?:) Da er de ca 12 uker..

Skrevet

Det går sikkert helt fint å ha de til da, men husk at mammapus blir lei de små mot slutten og hvis du ser at hun ikke får være i fred når ungene er 10 uker gamle kan de fint forlate hjemmet sitt.

Skrevet

Ok:) Takk for at dere svarte:) Ble mer sikker på alt nå:)

Skrevet

Takk for linken:)

Skal ta og lese nå. Litt lenger ned på siden er det ett annet innlegg fra meg. Men en link, der kan du se de nydelige pusene:D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...