Gå til innhold

Dere som kan litt om tenner...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mia har endelig fått nr 7 og snart 8. De 4 oppe foran har vært der lenge, og så er det et mellomrom, og SÅ kommer det en tann på hver side. spørsmålet mitt er; er det jeksler eller er jeksler de bakerste? Det forklarer i så fall en hel del.

Helt grønn på tenner, jeg :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I følge min babybok kalles de fremre jeksler, mens de bak der igjen kalles bakre jeksler. Det er disse fremre jekslene Josefine driver og får om dagen og det tar litt tid og krever endel bæsjebleier og noe å tygge på :)

Skrevet

Gratulerer med snart 8 tenner :-)

Det som er greia (tror jeg) er....

Først kommer altså fire oppe og nede....

Så kommer 1 jeksel på hver side oppe og nede, og da er det som du sier et mellomrom mellom tennene....

Deretter kommer hjørnetenner oppe og nede (i disse mellomrommene) før de siste jekslene kommer

Er iallefall sånn det ser ut her i gården...virker som at det tar litt tid med disse hjørnetennene, men de er helt klart på vei for så mye sikl trodde jeg ikke var mulig hehe

Skrevet

hehe, ser ut som Erica følger samme tannmønster som Mia. Her er det også 4 opp, kun 2 nede. Så er det disse nye oppe, som kommer litt lengre inn med mellomrom mellom

Jeg lurer på når det kommer noe mer nede...?

Skrevet

Hei.

Ja de aller fleste tror jeg følger det skjema som Samsyn beskriver. Men det er absolutt ikke alle fikk jeg vite på helsestasjonen. Mathilde har nå fire tenner oppe og tre nede foran. I tillegg har det poppet ut noen av de bakre jekslene og hjørnetennene er på vei ut. Så her er det ikke så moro om dagen. Hun har veldig vondt og tar seg til kinnene av og til. Vi hadde også en rundt med våkenetter. Men det har heldigvis gitt seg. Vi lurer ogaå fælt på når den 4 tannen skal komme nede foran. Ser litt morsomt ut med bare 3 stk der.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...